Blekingebutiken blir en storsatsning och inreds enligt KungSängens nya butikskoncept.

KungSängen öppnar i Karlskrona: ”Vi vill erbjuda expertis i världsklass”

KungSängen fortsätter att expandera och i maj slår de upp dörrarna till ännu en ny butik, denna gång i Karlskrona. Det blir KungSängens första butik i Blekinge, ett efterlängtat område för företaget.

KungSängen har de senaste åren gjort en omfattande satsning på sydvästra Sverige, och Blekinge har hittills varit en vit fläck på kartan. Blekingeborna har hittat sina närmsta butiker i Kalmar eller någon av orterna i västra Skåne. Detta ändras när den nya butiken öppnar i Karlskrona. KungSängens regionala försäljningschef Nicklas Thuvesson har stort förtroende för den nya butiken och är positivt inställd både till steget in i Blekinge och läget i staden.

"Vi ligger på bästa läge i staden vid köpcentrumet Amiralen. Butiken är vår första i Blekinge så det blir en riktig storsatsning för oss.”

Amiralen är Blekinges största köpcenter med butiker inom många olika områden, och KungSängen planerar att utnyttja det nya läget till fullo.

”Vi tar in vårt nya fina butikskoncept och kommer även satsa mycket på utbildning av säljarna. Vi vill erbjuda expertis i världsklass tillsammans med ett brett sortiment av sängar och sängtillbehör med snabba leveranser med våra egna bilar,” säger Nicklas.

Den nya butiken slår upp dörrarna den 27 maj.