Bland KungSängens nya tjänster och events finns Babyshower, Seniormorgon, Personal shopper och Måttanpassa din säng. Kundfavoriten Sängprovning finns kvar både i butik och digitalt.

KungSängen lanserar nya tjänster och event för en bättre shoppingupplevelse

Nu lanserar sängkedjan KungSängen ett helt nytt koncept med privata tjänster och gruppevents i butik. Konceptet är en utveckling av den populära tjänsten ”Boka sängprovning” som lanserades under 2020.

– Vi har sett ett oväntat stort intresse för vår tjänst "Boka sängprovning", säger Anna Björkegren, Marknadschef på KungSängen. Därför vill vi nu erbjuda ett större spann av bokningsbara tjänster och introducerar också events som går att boka för hela gäng. Ett gruppevent vänder sig till den mognare gruppen och ett annat mot blivande föräldrar.

De gruppevent som presenteras är:

Seniormorgon
    – Vi tror att många hör talas om tyngdtäcken, ergonomiska kuddar och ställbara sängar men kanske inte alltid vet vad det är, hur de känns och varför de är bra för kroppen. Vi tror att det är många senior-gäng där ute som är intresserade av att prova, känna och klämma, och nu får de chansen att göra det under avslappnade former tillsammans med kompisarna, under guidning av vår naprapatutbildade personal, säger Anna.

Babyshower
    – När det gäller Babyshower vill vi erbjuda något annat än den klassiska blöjtårtan. Vi vill istället bidra med en möjlighet att hjälpa till med en av de utmaningarna nya föräldrar kan ha, nämligen bebisens och även den blivande mammans sömn. Här kan vår personal, utbildad av naprapater, hjälpa till med frågor om värk eller ergonomi kopplat till graviditet, amning, bekvämlighet och sömn. Vi vill ju självklart också att den blivande föräldern och kompisarna ska få en mysig och lyxig stund så vi bjuder på alkoholfritt bubbel och en härlig stämning.

De nya tjänsterna som kan bokas av enskilda personer eller familjer är:

Måttanpassa din säng
    – Många ute i landet har en omöjlig sovalkov, ett pyttelitet eller jättestort sovrum och det kan vara svårt att hitta en säng som passar både utrymmet och kroppen. Vi kan måttanpassa sängar efter kundens egna behov och tjänsten syftar till att göra det så enkelt som möjligt. Detta är något vi alltid erbjuder men när kunden bokar tid blir det väldigt effektivt och enkelt för kunden.

Personal shopper
    – Vi vet att det kan vara svårt att hitta rätt säng, många vet inte riktigt vad de vill ha eller behöver och i en stressad vardag kan det även vara svårt att få till det där besöket i butik. På KungSängen guidar vi givetvis alltid kunden, men med en bokad tid tror vi att det blir både enklare och smidigare för familjen att hitta precis rätt säng för behovet. Här går vi även igenom stilar och färger och kan också hjälpa till att hitta rätt sängkläder, täcken och kuddar om kunden önskar det, tillägger Anna.

Utöver nytillskotten finns även de uppskattade tjänsterna Sängprovning och Digital sängprovning kvar.

– Tyvärr är det många som lider av rygg- och nackbesvär, vilket kan påverka sömnen och den återhämtning kroppen behöver. Med personlig guidning, i butik eller via videosamtal, kan vi hjälpa kunden att hitta lösningar som fungerar och gör skillnad långsiktigt.

Anna Björkegren ser fram emot att se hur de nya tjänsterna och eventen tas emot, och hoppas att det nya utbudet ska ge kunderna en positiv upplevelse, både under sängköpsprocessen och efteråt. Hon är noga med att förklara att det inte finns någon press på kunderna under eventen.

– Precis som innan är alla våra events och tjänster är kostnadsfria och de är även helt utan köptvång. Vi vet att det kan ta lite tid att fatta beslut eftersom särskilt sängen är en sådan viktig möbel, så man ska inte känna sig tvingad att köpa någonting bara för att man har en bokad tid. Vi hoppas och tror att våra kunder ska tycka att det här är lika roligt och inspirerande som vi gör, avslutar Anna.