Kvix är med och värmer upp lokalt på Blodomloppet i år igen

Under pandemin har Kvix haft en digital uppvärmning, nytt för i år är att Kvix håller i uppvärmningen på plats för Umeås deltagare. Föreningen Blodomloppet Sverige är en ideell förening vars medlemmar består av idrottsföreningar och blodcentraler. Blodomloppets syfte är att uppmärksamma och manifestera behovet av blodgivning samt att främja en hälsosam livsstil.

Kvix, Sveriges största hälsoplattform, ser sig som en utmärkt partner till Blodomloppet. Den digitala uppvärmningen kan alla deltagare ta del av när det passar. Med pandemitider har många ställt om sig lite, många väljer att genomföra loppet på distans även i år. Men för de som väljer att vara på plats i Umeå kommer Kvix, som har sitt huvudkontor i Umeå, att hålla i uppvärmningen och vara med på plats.

– Vi deltar själva så klart och flera av oss är blodgivare. På Kvix finns det mesta för den hälsomedvetna. Att kombinera Kvix med löpning ger våra medlemmar en bredd som är attraktiv under de månader vi kan vara mer utomhus, säger Vlora Ramadani, CMO på Kvix.

Du som deltar har chans till fina priser på plats genom att fånga QR-koden på de rosa-kvixiga tröjorna som Kvix teamet bär under loppet.