K.W. Bruun Automotive.

K.W. Bruun förstärker sitt återförsäljarnätverk

Fler återförsäljare, fördjupade samarbeten och fler Professional Centers med spetskompetens på transportbilsförsäljning till företag. Nu fortsätter K.W. Bruun att förstärka sitt nätverk av återförsäljare och utöka sin lokala närvaro.

K.W. Bruun Automotive är i dag generalagent och importör i Sverige för bilmärkena Peugeot, Opel, Citroën, DS Automobiles och Mitsubishi. Totalt samarbetar generalagenten med cirka 230 återförsäljare, där en hel del säljer flera av K.W. Bruuns bilmärken.

– Vi på K.W. Bruun arbetar hela tiden med att bygga ett starkt nätverk av återförsäljare. Det är en av de viktigaste nycklarna i vår affärsstrategi tillsammans med att finnas på så många distrikt som möjligt, stora som små. Och det är ett arbete som pågår hela tiden, säger Dennis Edberg, Retail Director på K.W. Bruun Automotive.

Fler återförsäljare och fördjupade samarbeten

Sedan den 1 juli 2023 tecknade K.W. Bruun nya kontrakt med återförsäljarnätverket. Nu blickar generalagenten framåt mot utökade försäljningsmöjligheter och stärkt lokal närvaro, med fler återförsäljare och fördjupade samarbeten med nuvarande återförsäljarnätverk.

– Nu när vi har gått igenom en fas med att etablera ett starkt återförsäljarnätverk som står redo att möta framtidens utmaningar, fortsätter vi samtidigt arbete med att bredda våra distrikt och erbjuda nya möjligheter till vårt nuvarande nätverk, säger Dennis Edberg, och fortsätter:

– Exempelvis kommer Bendt Bil i Halmstad, en av våra starka Opel-återförsäljare, snart att börja sälja Peugeot och Citroën också. Även Newman Bil i Hässleholm, Fribrocks i Kristianstad och Kronobergs Bil, för att nämna några till exempel på återförsäljare som under året har eller kommer att öppna upp försäljning för fler av våra bilmärken.

Transportbilar och B2B-försäljning

Under sommaren har K.W. Bruun inlett en ny storsatsning på transportbilar som innebär större volymer, nya erbjudanden och satsningar på återförsäljarnätverket. Detta innebär bland annat att antal certifierade Professional Centers – återförsäljare som har spetskompetens på transportbilsförsäljning riktad mot B2B-kunder – utökas från 11 till 19.

– Genom att vi nu utökar våra Professional Centers kommer vi att stå med fler återförsäljare som har kompetens att möta marknadens behov. Det är framför allt viktigt i en tid av elektrifiering där vi står med ett brett elektriskt utbud av transportbilar från Opel, Citroën och Peugeot, samtidigt som marknaden i allt större utsträckning väljer elektriskt, säger Dennis Edberg.

Fler återförsäljare i framtiden

K.W. Bruuns långsiktiga ambition är att fortsätta stärka återförsäljarnätverket och behålla en lokal närvaro för kunder vad gäller både service och nybilsförsäljning.

– Vårt återförsäljarnätverk är ett ständigt och viktigt arbete. Ambitionen framöver är att fortsätta stärka upp närvaron tillsammans med skickliga återförsäljare och ha täckning i så många distrikt som möjligt, avslutar Dennis Edberg, Retail Director på K.W. Bruun Automotive.