TV-profiler kör Peugeot - 508 mil mot hemligt mål ut i Europa.

TV-profiler kör Peugeot - 508 mil mot hemligt mål ut i Europa.

Imorgon, den 25 mars, klockan 10.00 börjar tv-profilerna Musse Hasselvall och Andreas Halldén, mer kända som Musse & Andreas, sin resa mot okänt slutmål.

Utmaningen är att avverka 508 mil på 8 dagar. Resan sker i nya Peugeot 508.

De vet inte vart de är på väg, utan får hela tiden nya sträckor att köra längs med resan. Hela resan filmas och livestreamas på sajten www.508mil.se

- En roadtrip i en sån här top-of-line bil, vem kan tacka nej till det? Jag älskar att köra bil. Och på det här sättet får man se så mycket. Ser verkligen fram emot att åka, säger Musse.
- Det kommer bli väldigt roligt, säger Andreas. Om jag får köra. Helst hela tiden eftersom Musse kör som en kratta. Följ oss på www.508mil.se och gissa slutmålet. Den som först gissar rätt slutdestination vinner bilen!

Temat för tävlingen är 508 mil av glädje. Några av egenskaperna hos nya Peugeot 508 är den ombonade känslan i interiören, smarta tekniklösningar och att den är tyst.

- Vi vill visa vilken fantastiskt långfärdsbil 508:an är. Det ska bli väldigt spännande. Nästan för spännande. Efter att ha lärt känna Andreas och Musse lite bättre inser jag att precis vad som helst kan hända, så lita på att jag kommer att följa färden med skräckblandad förtjusning, säger Kenneth Holmgren, marknadschef på Peugeot.

Du kan även följa Musse och Andreas på Peugeot Sveriges Facebooksida: www.facebook.com/peugeotsverige

Informationen om de tre reskamraterna;

Peugeot 508 SW 1,6 e-HDi:
Miljöbilskombi med 5 års nybilsgaranti.
Effektiv dieselmotor med start och stop teknik och automatlåda.
CO2-utsläpp på låga 116 gram/km
Skattebefriad i fem år.
Förbrukning 0,45 liter/mil.
Räckvidd upp till 136 mil på en tank. Motsvarar en resa från Malmö till Nice i Frankrike.
Panoramaglastak på hela 1,62 kvm
Maximal bagagevolym 1 865 liter.

Musse Hasselvall och Andreas Halldén
Tillsammans gjorde de kampsportprogrammet Rallarsving på ZTV.
Musse Hasselvall är programledare, regissör och kreativ chef på underklädesmärket Frank Dandy. Han tränar MMA och rider. Just nu förbereder han sig för loppet Jättelångt och håller på att ta galopplicens.

Andreas Halldén är designer och programledare. Han jobbar med Musse på Frank Dandy och håller på att jobbar fram en dräkt för varumärket Interventions som ska underlätta tillvaron för handikappade. Han tränar thai-boxning, syr och är händig nog att bygga sitt eget hus.

Peugeot
Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot har nyligen lanserat RCZ - en skräddarsydd sportcoupé, iOn – en till 100 % elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika. Nästa modell på marknaden under 2011 är familje- och tjänstebilen Peugeot 508 – en rymlig miljöbil i sedan- och kombiutförande.