Toppkvalitet på Realgymnasiet i Helsingborg

Toppkvalitet på Realgymnasiet i Helsingborg

I augusti öppnade Realgymnasiet upp sina portar i Helsingborg och nu står det klart att skolan får högsta betyg vid Skolinspektionens förstagångstillsyn, noll anmärkningar. På Realgymnasiet på Södra kyrkogatan i Helsingborg finns utbildningarna Djurvård, Häst, Hund och Natur och Äventyr

"Jag är otroligt nöjd med vår fina skola i Helsingborg och är extra stolt över det teamwork som vi har haft på skolan under höstens uppstart", säger en stolt rektor Annacarin Jendland.

Vid en förstagångstillsyn ser Skolinspektionen över skolans alla funktioner och att de fungerar. Man ska givetvis följa gällande lagstiftning och rektorer, huvudman, personal och elever intervjuas samt går tillsammans med Skolinspektionen igenom alla rutiner kring exempelvis undervisning, elevhälsa, tillgång till praktikplatser bland mycket annat.

"Det är skönt att se att vi endast tre månader efter skolstart får detta kvalitetskvitto. Att Helsingborg sällar sig till skaran av ”nollor” som Skolinspektionen delade ut till våra skolor i en koncerntillsyn i våras är ytterligare ett tydligt tecken på att vårt systematiska kvalitetsarbete fungerar", säger Per-Erik Lorentzon, gymnasiechef på Realgymnasiet.

Annacarin Jendland, rektor Realgymnasiet Helsingborg
E-post: annacarin.jendland@realgymnasiet.se

Hög kvalitet
Under våren genomlystes Lärande i Sveriges alla skolor, både Realgymnasier och Erlaskolor, i en koncerntillsyn och kan stoltsera med starka resultat.

Starkt resultat - Läs nyhet här

Alla rätt för Realgymnasiet - Läs nyhet här