Expansiva Lagerhaus förstärker styrelsen

Expansiva Lagerhaus förstärker styrelsen

Efter ägarskiftet 2020 har Lagerhaus vänt såväl trend som resultat och tar nu nästa steg mot fortsatt framgång. Styrelsen förstärks med två personer i rekryteringar som väl speglar de fokusområden som varumärket ser som prioriterade framöver.

E-handelskompetens och varumärkesbyggande är framgångsfaktorer

Eric Lundkvist som kliver in i styrelsen har de senaste 20 åren arbetat med e-commerce, såväl i Sverige som internationellt, på bland annat Miljonlotteriet, MQ, KVD och Mat.se.

- Jag ser fram emot uppdraget inom Lagerhaus med stor tillförsikt. Det är ett starkt och välvårdat varumärke som precis gjort en slags ny- och omstart och där det finns en oerhörd potential framåt. Jag hoppas kunna vara med och bidra med det jag kan i den fortsatta resan, säger tillträdande styrelseledamot Eric Lundkvist.

Person nummer två att ta plats i styrelserummet är Charlotta Warnhammar som under många år arbetat med strategisk och operativ kommunikation samt marknadsföring, främst inom byråbranschen samt från europeiska djursjukvårdföretaget AniCura där hon idag är Head of Brand.

- I hela mitt yrkesverksamma liv har jag arbetat med design och koncept samt med att bygga varumärken, både stora och små. På Lagerhus kommer jag till en organisation med ett etablerat och välkänt varumärke med stor utvecklingspotential. Jag ser fram emot att stötta Lagerhaus på den redan inslagna vägen och är superglad över att få bli en del av detta Happy Place, säger Charlotta Warnhammar inför styrelseuppdraget.

Väl rustade för framtiden

Lagerhaus styrelse har sedan övertaget endast omfattat delar av ägargruppen, med Karl Malmström från Goodfellows Venture som styrelseordförande, kollegan Josef Bilek som suppleant samt till hösten tillträdande VD och representant från ägarna inom Familjen Yngesson, Anette Yngvesson, som ledamot. Fokus har hittills varit att hitta rätt väg fram för bolaget och förstås att vända siffrorna. Med detta gjort kan blickarna vändas framåt och ett mer strategiskt och visionärt styrelsearbete förväntas.

- Jag är så otroligt nöjd och längtar efter att få påbörja arbetet i den nya styrelsen. Med Erics e-handelserfarenhet såväl strategiskt som kommersiellt och operativt i kombination med Charlottas gedigna bakgrund inom varumärkesbyggnad ser jag att vi står mer än väl rustade för framtiden inom dessa två avgörande områden, säger Karl Malmström, styrelseordförande i Lagerhaus.

För mer information, kontakta gärna Karl Malmström på tel 073-941 47 58 eller mail karl.malmstrom@goodfellows.se.

Charlotta Warnhammar och Eric Lundkvist