Fortsatt starkt framåt för inredningskedjan Lagerhaus

Fortsatt starkt framåt för inredningskedjan Lagerhaus

Lagerhaus fortsätter sin expansion i en rasande takt och har inga planer på att dra ner på tempot. Under perioden från slutet på april till mitten av juni genomför man inte mindre än fem nyöppningar och två ombyggnationer och relanseringar av butiker på attraktiva lägen. Under den senaste 12-månadersperioden har varumärket därmed öppnat i genomsnitt en butik i månaden.

Storsatsar på bra butikslägen

Efter att ha haft stort fokus på södra Sverige under en period är det nu dags för Stockholmregionen att föräras ett antal nya Lagerhaus-butiker. Sollentuna har premiär 27 april, Tyresö får sin första Lagerhaus-butik 12 maj och 25 maj öppnas i Solna Centrum. Dessutom tillkommer Umeå den 25 maj då butik öppnas på Avion Shopping och lagom till sommarsemestrarna har gränshandelsbutiken i Töcksfors i Värmland premiär.

- Vi fortsätter vår starka resa, säger VD Martin Almerud. Så här efter pandemin älskar vi att återigen kunna möta våra kunder i butikerna. Nu får vi tillfälle att göra det på ännu fler platser i landet. Trots att kunderna i strid ström återvänt till butikerna är tappet på e-handeln marginellt, vilket gett oss en stark tillväxt.

Direkt efter sommaren fortsätter butiksetableringarna i ungefär samma takt.

- Vi är idag så gott som klara i förhandlingarna gällande ytterligare en handfull butiker som vi räknar med öppna direkt efter sommaren, utlovar Martin Almerud.

Mot nytt rekordresultat verksamhetsåret 2021-2022

Förra årets starka resultat ser ut att upprepas och till och med överträffas. Efter många år av röda siffror har den nya ägarkonstellationen snabbt lyckats vända verksamheten till att leverera god lönsamhet.

- Vi har en otroligt hängiven målgrupp. Det märks inte minst på våra över 300 000 följare i sociala medier och över 600 000 Friends of Lagerhaus i kundklubben. Med en stor andel produkter i egen design fyller vi en naturlig plats i svenska hems inredning och det märks verkligen på sista raden, säger Martin Almerud.

För mer information, kontakta gärna Anette Yngvesson på telefon 076-720 99 09 eller styrelseordförande Karl Malmström på tel 073-941 47 58 eller mail karl.malmstrom@goodfellows.se.