Niklas Olausson, Franchisetagarae och delägare Lagerkungen Uddevalla

Lagerkungen öppnar förrådsanläggning i Uddevalla

Lagerkungen fortsätter sin expansion och kommer under augusti i år att öppna en förrådsanläggning i Uddevalla på Schillers väg 4.

Niklas Olausson är en av fyra delägare och kommer vara ansvarig för anläggningen:

"Vi gillade Lagerkungens koncept som bygger på enkelhet och tillgänglighet för kunderna. Om ett förrådsbehov uppstår kan kunden boka sitt förråd på vår hemsida och efter bara någon minut ha tillgång till sitt förråd. Oavsett dag eller tid på dygnet." säger Niklas.

Lagerkungen Uddevalla kommer kunna erbjuda förråd i varierande storlekar (från 1,5m² till 15m²) för både privatpersoner och företag.

"Just nu pågår arbetet med att förbereda lokalen på Schillers väg 4. Själva förråden börjar monteras i mitten av juli och vi räknar med att kunna öppna anläggningen ungefär en månad senare", berättar Niklas och fortsätter "Det sista som monteras är videokameror och larm och sedan är det bara att välkomna kunderna."

Alla Lagerkungens förrådsanläggningar är kameraövervakade och larmade så att kunderna skall känna sig trygga med att förvara sina saker i förråden.

"Från Lagerkungens sida är vi glada att Niklas och de övriga delägarna valde att satsa på oss och vårt koncept. Det är fyra erfarna, ambitiösa och drivna ägare bakom det här projektet vilket känns bra för vår del. Vi tror och hoppas att detta är starten på ett långt och framgångsrikt samarbete." säger Jörgen Gomander, etableringsansvarig för Lagerkungen

Anläggningen i Uddevalla blir Lagerkungens femte förrådsanläggning, sedan tidigare kan man hyra förråd hos Lagerkungen i Borlänge, Gävle, Trelleborg och Visby. Lagerkungen planerar att öppna fler anläggningar runt om i landet under 2021 och närmast på tur efter Uddevalla står ytterligare en anläggning i Visby.

Kontaktuppgifter

Niklas Olausson, Franchisetagare och delägare Lagerkungen Uddevalla 070-519 11 87

Jörgen Gomander, Etbleringsansvarig Lagerkungen 072-974 84 87