Robin Söderberg och Filip Klang, franchisetagare Lagerkungen Wilhelmina Skoghs gata 10

Lagerkungens nya förrådsanläggning snart redo att öppna i Visby

Nu på lördag, 28/8, öppnar Lagerkungen sin nya förrådsanläggning på Wilhelmina Skoghs gata 10 i Visby.

Anläggningen blir den femte inom Lagerkungen och den andra i Visby. De övriga anläggningarna finns i Borlänge, Gävle och Trelleborg. Inom kort kommer ytterligare an anläggning att öppna och det sker i Uddevalla.

Den helt nybyggda förrådsanläggningen på A7-området består av 3 plan och drygt 270 förråd av varierande storlekar som nu finns för uthyrning till både privatpersoner och företag.

Robin Söderberg och Filip Klang är franchisetagare hos Lagerkungen och äger även fastigheten där verksamheten kommer drivas. Avtalet med Lagerkungen skrevs för mindre än ett år sedan och sedan dess har dom båda jobbat hårt med att bygga och färdigställa fastigheten. Alla förråd är monterade och just nu pågår de sista förberedelserna inför öppningen som alltså sker nu på lördag, 28/8.

"Det har varit ett intensivt arbete under en lång tid för att få allting på plats men nu när vi nästan är helt klara känns det fantastiskt bra och vi ser verkligen fram emot att få öppna vår fina förrådsanläggning på lördag och välkomna alla kunder", säger Robin Söderberg.

"Vi har gjort en stor investering sett till både tid och pengar i det här projektet men vi tror på idén att hyra ut förråd till privatpersoner och företag. Det har varit ett stort intresse för att hyra förråd hos oss och vi kommer redan från öppningsdagen att ha många kunder som flyttar in i sina förbokade förråd", säger Filip Klang.

Lagerkungens koncept innebär att kunder snabbt och enkelt kan boka förråd via hemsidan (lagerkungen.se) för att sedan omedelbart få tillgång till det, oavsett dag eller tid på dygnet. Förrådsanläggningen är larmad och kameraövervakad för att alla kunder skall känna sig trygga.

"Det här är ytterligare en milstolpe för Lagerkungen. Kedjans femte anläggning och den andra här i Visby, det känns stort för oss", säger Jörgen Gomander, etableringsansvarig på Lagerkungen, och fortsätter "Intresset för att hyra förråd här i den nya anläggningen har överträffat alla våra förväntningar."

Framöver kommer Lagerkungen att fortsätta sin expansion. "Ja, det stämmer. Vi öppnar snart i Uddevalla och har i nuläget avtal med franchisetagare på ett flertal andra orter runt om i Sverige. Dessutom har vi påbörjat sökandet efter nya franchisetagare på ca tio andra orter i landet så vi har ett stort men roligt jobb framför oss" avslutar Jörgen Gomander.

Robin Söderberg, franchisetagare och delägare Lagerkungen Wilhelmina Skoghs gata, 073-945 81 14

Filip Klang, franchisetagare och delägare Lagerkungen Wilhelmina Skoghs gata 10, 076-061 30 58

Jörgen Gomander, etableringsansvarig Lagerkungen AB, 072974 84 87