Emerald Apple - Årets Lakritscocktail 2017

Årets Lakritscocktail är återigen framtagen och fotograferad av Jennie Pihl, numer restaurangchef på STHLM Tapas Selected. ”Emerald Apple tar dig till sommarens varma kvällar med cocktailpartyn, takterrasser och solnedgångar. En frisk smak av äpple, en hint av fläder som mynnar ut i viol och lakrits,” berättar Jennie Pihl.

Emerald Apple, Årets Lakritscocktail 2017, serveras på Lakritsfestivalen 1-2 april på Annexet vid Ericsson Globe i Stockholm och på STHLM Tapas Selected under hela våren.

Emerald Apple
2cl Apple sourz
1cl St. Germain
1cl Smirnoff Green Apple eller t ex Mads Vodka med några droppar färskpressad juice från grönt äpple
1cl sockerlag
1cl citronjuice
En droppe Lakritssyrup
Monin violette
Sodavatten

Häll spriten i en shaker tillsammans med is, lakrits, socker och citron, rör om.
Fyll ett kylt cocktailglas, toppa med sodavatten och avsluta med att skikta violen i botten på glaset. Garnera gärna med ett äpplehjärta eller varför inte valfri favoritlakrits.

Låt er väl smaka!

__________________________

STHLM Tapas Selected är en populär tapas- och vinbar i Gamla Stan, Stockholm. Inspirationen är hämtad från Barcelona. www.sthlmtapasselected.se