Efterfrågan på Land Rover Defender 110 slog alla förväntningar

Efterfrågan på Land Rover Defender 110 slog alla förväntningar

Efter en makalös efterfrågan på Defender 110 öppnar Land Rover nu orderböckerna för Defender 90.

Orderböckerna för Land Rover Defender 90 är nu öppna efter den lyckade lanseringen av Defender 110. Nya Defender är den tåligaste och mest kompetenta Land Rovern som någonsin tillverkats, och kombinerar 2020-talets uppkoppling med ostoppbara terrängegenskaper.

De första Defender 110-modellerna levereras till de svenska kunderna i april/maj. Totalt finns det 156 svenska beställningar på Defender 110 och med beställningsmöjligheten av den nya 90-versionen är sverigelanseringen en given succé. Defender 90-modeller med tre dörrar och kort hjulbas kommer senare i sommar.

Efter världspremiären i september 2019 på motormässan i Frankfurt har Land Rover upplevt en makalös efterfrågan på sin nya terrängbil. Över 1,21 miljoner konfigurationer har gjorts på Land Rovers webbplats, och mer än hälften av dessa har innehållit något av de fyra tillbehörspaketen.

Paketen som kallas för; Explorer, Adventure, Country och Urban innebär att bilen kan ges en distinkt personlighet efter kundens tycke och smak. Till Defender 110 har det populäraste paketet varit Urban Pack, som innehåller en skyddsplåt fram, ett ljust stötfångarskydd bak, metallpedaler samt reservhjulsskydd. Paketet har valts i över 35 % av alla konfigurationer som innehållit ett tillbehörspaket – tätt följt av Explorer Pack.

Finbar McFall, Land Rover Global Product Marketing Director, berättar: ”Vi har upplevt en efterfrågan på nya Defender 110 som saknar motstycke, och den officiella introduktionen av Defender 90 kommer säkerligen att skapa ett ännu större intresse. Vi ser fram emot fortsatta framgångar i takt med att modellprogrammet växer senare i år, med bland annat en effektiv laddhybrid och varianter för företagsmarknaden. Att döma av erfarenheten med Defender 110 kan vi förvänta oss att mer än hälften av kunderna väljer något av de fyra tillbehörspaketen, vilket skulle göra nya Defender till den mest utrustade och personliga Land Rovern vi någonsin tillverkat.”

Nya Defender är den mest kompetenta och uppkopplade Land Rovern hittills, och modellen har rötter som går ända tillbaka till originalmodellen Series I från 1948. Karosserna 110 och 90 kommer att lanseras i praktiska varianter för företagsmarknaden senare i år och även få sällskap av en högeffektiv laddhybrid (PHEV).

Webbsida för media:www.media.landrover.com

• Säljstart: Efter en makalös efterfrågan på Defender 110 öppnar Land Rover nu orderböckerna för Defender 90
  • Ostoppbar kompetens: Kort hjulbas och minimalt överhäng resulterar i utmärkta terrängegenskaper och gör nya Defender 90 till den mest kompetenta Land Rovern som någonsin tillverkats
  • Praktisk med sex säten: Tack vare det innovativa extrasätet fram har nya Defender 90 plats för sex personer trots att den har en kortare kaross än många kompakta familjebilar.
  • Framgångssaga: Beställningarna på Defender 110 har överträffat de ursprungliga målen, och på Land Rovers webbplats har kunder gjort 1,21 miljoner konfigurationer - ett nytt rekord
  • Mest utrustad: Mer än hälften av alla Defender 110-modeller som konfigurerats online har utrustats med något av de fyra tillbehörspaketen, där det populäraste paketet har varit Urban Pack

• Land Rovers kanaler:

Facebook: http://www.facebook.com/LandRover

Twitter: http://twitter.com/LandRover

Instagram: http://instagram.com/LandRover

YouTube: http://www.youtube.com/LandRover

Kommentarer till redaktörer

Om Land Rover

Ända sedan 1948 har Land Rover tillverkat äkta 4x4-fordon med verkligt bred kompetens genom hela modellprogrammet. Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar och Range Rover Evoque definierar var och en världens SUV-segment, varav 80 procent går på export till över 100 olika länder.

Presskontakt Marketing Manager +46 730317617