28/2 Eksjö: författaren Biljana Savic Lundell i en exklusiv berättarkväll

28/2 Eksjö: författaren Biljana Savic Lundell i en exklusiv berättarkväll

Den 28 februari kommer Lavas författare och tidigare VD på Smålands-Tidningen Biljana Savic Lundell att ha en berättarkväll på Rosso Eksjö kl. 19.00. Evenemanget kommer att erbjuda en unik inblick i Biljanas liv, från hennes kontroversiella karriär till hennes senaste kapitel som författare.

Gäster är välkomna att anlända från kl. 18:00 för att beställa mat och dryck och göra sig redo för en kväll fylld av spännande berättelser. Föreläsningen är kostnadsfri men man bör anmäla sig på info@rossoeksjo.se. Berättarkvällen lovar inte bara att vara en möjlighet att lära känna författaren bakom orden utan ger också publiken chansen att ställa frågor och delta i en öppen diskussion.

Om Biljana Savic Lundell

Biljana Savic Lundell kom till Sverige fem år gammal år 1974 med föräldrar och en syster från dåvarande Jugoslavien. Biljanas karriär tog fart i och med nomineringen till Jönköpings läns bästa arbetsgivare. Efter det startade hon sitt eget AB, men när Oriflame Cosmetics erbjöd henne en försäljningschefstjänst gick hon vidare och fick hela Sverige och Europa som arbetsfält. Hallpressens tidningskoncern, SmT-Gruppen lockade sedermera över Biljana som VD över koncerns 200 anställda och flera kända morgontidningar. Idag bor Biljana Savic Lundell i Stockholm och har avslutat karriären inom näringslivet, för att satsa på en annan - som författare.

Bibliografi

"Närmare himlen" (2023) av Biljana Savic Lundell följer Isabella Crona, en framstående affärskvinna som finner sig själv på ett skyddat boende med sina barn. Boken utforskar hennes inre demoner och sökandet efter mening när maktens korridorer byts ut mot ett liv i anonymitet.

"Allt till rätta" (2023) kastar ljus över Isabellas strävan efter identitet och överlevnad när hon konfronteras med de smärtsamma hemligheterna i sitt förflutna och sitt pågående liv.