Diamantkonceptet av Johanna Kjellén - bilder från releasefesten

Diamantkonceptet av Johanna Kjellén - bilder från releasefesten

Vi är glada att dela foton från Johanna Kjelléns releasefest för boken "Diamantkonceptet." Evenemanget var fylld med värme och trevnad.

Om boken

15 personer med problematisk bakgrund åker till ett läger för att stärka sig mentalt och själsligt. Lägret är dock inte vad det utger sig för att vara och inom kort börjar oroväckande händelser att äga rum...

Therese är fast i sina destruktiva mönster och söker desperat efter förändring. När hon ansluter sig till en självhjälpsgrupp lovar de inre förändringar, och efter sex intensiva veckor ska deltagarna ha pressats till diamanter. Men snart tar övningarna en farlig vändning och tvivel smyger sig in. Är de verkligen där för att stärkas eller för att brytas ner?
När en person försvinner och en annan tar sitt liv, tvingas Therese och de andra deltagarna att konfrontera sanningen. Risken är hög, och med 40 000 kr på spel blir valet svårt – stanna och möta det okända eller fly och förlora allt.
Genom en mästerlig blandning av psykologiska och fysiska prövningar ger Johanna Kjellén en unik inblick i mänsklig psykologi. Diamantkonceptet visar hur starka band kan formas trots extrema omständigheter och hur människor reagerar när de pressas till sina yttersta gränser.

Johanna Kjellén är gymnasielärare i svenska, engelska och tyska och bor i Uddevalla med sina två barn. Hon har under 90-talet och tidigt 2000-tal varit bosatt i England där hon studerade lingvistik och arbetade efter sina studier, främst inom kundservice på olika IT-företag. Johanna Kjellén har ett stort historieintresse och en snudd på osund fascination för hemliga sällskap med fokus på gruppdynamik, manipulation och det samhälle som skapas i slutna system. Vad händer när en person ges obegränsat med makt i ett parallellsamhälle utan insyn? Johanna Kjellén är också intresserad av ‘kantstötta’ människor och de berättelser de bär med sig. Kanske har Dr Brown en poäng i att deras skador gör dem starkare? Detta är Johanna Kjelléns debutbok.

Bokinfo:

• Titel: Diamantkonceptet