Malin Lundskogs bjuder på feelgood i skärgårdsmiljö i nya roman "Ett oönskat arv"

Den 24 april släpper Malin Lundskog Ett oönskat arv, den fristående uppföljaren till Mariannes mirakel (2021). Systrarna Helén och Caroline åker ut till den lilla ön Knippla i Bohuslän för att planera treårsjubileet för den gemensamma hälsoverksamheten Mariannes mirakel. Systrarna är oense om det mesta och har svårt att mötas. Men Bohusläns skärgård och dess människor ska förändra dem, och därigenom också deras relation.

Ett oönskat arv är en västkust-feelgood med både humor och djup om förväntningar på medelålders kvinnor, arvsynder och om att våga förändra sitt liv. Helén och Caroline närmar sig varandra i takt med att den egna självbilden utmanas. Men kommer de någonsin att bli som de systrar de önskar? Och vad ska de göra med sitt oönskade arv?

Ett oönskat arv har redan fått fina recensioner. "En filmisk och händelserik relationsroman med bra driv, fantastiska miljöbeskrivningar och som väcker allehanda känslor och överraskar mig gång på gång." skriver Agneta Norrgård, boktipsare P4 Västernorrland.

Malin Lundskog (f. 1969) är författare, föreläsare, företagare och flitig poddare och bloggare. Malin har en bakgrund inom kommunikations- och hälsobranscherna. År 2020 lämnade hon Göteborg och flyttade ut till ön Källö-Knippla i södra Bohuslän med sin man. Malin är tidigare utgiven med romanen Mariannes mirakel, böcker inom hälsa och kommunikation och finns med i ett flertal novellsamlingar.

Bokinformation:

• Titel: Ett oönskat arv