Ta kontroll över din tid med ny bok av Petra Brask

Ta kontroll över din tid med ny bok av Petra Brask

3 oktober släpper Petra Brask boken Vem bestämmer över din tid?. Petra har över 20 års erfarenhet av att lära människor handskas med tiden och livet, och kunde 2014 ses i tv-serien Tidsjakten för SVT. Vem bestämmer över din tid? är Petras första bok och innehåller konkreta tips och verktyg för att hjälpa dig frigöra din tid och energi. För vem bestämmer över din tid – egentligen?

Alla disponerar vi 24 timmar om dygnet. Dessa timmar ska räcka till sömn, fritid och arbetstid. Men vår egen hjärna har så svårt att beräkna tid – det är enklare att få lönen att räcka månaden ut än tiden att räcka för att hinna göra månadens uppgifter.

Petra Brask fann sitt kall som effektivitetskonsult 1995 och har sedan dess arbetat som mycket uppskattad och efterfrågad föreläsare, utbildare och personal planner både runt om i Sverige och utomlands. Hon har drivit en välbesökt blogg sedan många år och nu kommer hennes bok - som Petras kunder och bloggbesökare redan har efterfrågat i flera år.

Boken Vem bestämmer över din tid? har som mål att visualisera och tydliggöra hur vi använder vår tid och hur vi kan få ut mer av dygnets 24 timmar. Du får:

• tydliga och effektiva metoder för att planera, prioritera och fokusera på det som är viktigt i ditt liv
  • strategier för att planera utifrån hur din hjärna fungerar
  • inspirerande övningar som är lätta att applicera i din vardag

När ifrågasatte du senast hur du använder din tid? Vänta, låt mig omformulera den frågan.
När ifrågasatte du senast hur du tillåter andra att använda din tid?

Räkna gärna på din balans mellan arbete, fritid och sömn över en längre tidsperiod, men vänta för Guds skull inte ända till pensionen innan du unnar dig att slappna av och gå barfota i gräset.

Fokusera på det som tillför mest värde i ditt jobb och i ditt liv.
Och var inte rädd för att bli perfekt.
Det kommer du aldrig att lyckas med.

ISBN: 978-91-885-2945-9
Utgivning: 3 oktober

Intervjuförfrågningar, högupplöst material eller recensionsexemplar?
Kontakta Schyttberg PR:
jenny@schyttberg.se | 0706243023

Mer information om Petra Brask och hennes verksamhet?
Besök www.petrabrask.se