Olympiskt ställningsbyggande gav säkra applåder

Pressrelease mars 2006

OS är slut för denna gång. En fantastisk iscensättning och atletiska prestationer är nu till ända. Layher Modulställning har möjliggjort ceremonier och att åskådare kunnat följa tävlingar säkert och bekvämt.

De tillfälliga byggkonstruktionerna där medaljceremonierna har ägt rum i Turin har varit uppbyggda av modulställningen. Tillfället till ära var de självklart praktfullt dekorerade. Inte nog med detta, även till det mer än 29 meter höga House of flags har modulställningen använts.

Hejarop i backar
Tack vare Layher har hejaropen skallat i backarna. Trollbundna fans har med spänning följt tävlingarna från tusentals läktarplatser byggda kring modulställningen. Den är idealisk att använda som bas för läktare, scener och podier. Trappor, kabelbryggor samt kamera- och ljustorn är andra användningsområden.