ChargeStorm expanderar och tillsätter försäljningschef

LEAD-företaget ChargeStorm som utvecklar laddinfrastrukturprodukter för elfordon växer och tillsätter Magnus Frykholm som försäljningschef. Magnus har tidigare arbetat som säljare och regionansvarig i Norden för Kontron och kommer nu senast ifrån Data Respons.

Magnus har lång erfarenhet av lösningsbaserad försäljning och har alltid haft stort fokus på att erbjuda sina kunder helhetslösningar på deras problem. Magnus har arbetat med stora kunder som ABB och SAAB och har ett stort kontaktnät i såväl Norden som övriga världen.

- Jag brinner för energi- och miljöfrågor så det är med stort engagemang som jag kliver in som försäljningschef på ChargeStorm. Jag ser fram emot att få använda min breda säljerfarenhet för att nu börja sälja företagets nya produkter säger Magnus Frykholm, nytillträdd försäljningschef på ChargeStorm.

Magnus är placerad i Stockholm där företaget även har kontor. Sedan starten 2009 har ChargeStorm fördubblat sin arbetsstyrka och under hösten har de även utöka sin personalstyrka på utvecklingsavdelningen. Bolaget har en stark tillväxtkurva vilket gör att de söker fler duktiga utvecklare till både Norrköping och Stockholm.

Chargestorm planerar sin produktlansering innan årsskiftet.

Patrik Lindergren, Grundare Chargestorm, Tel: 011-333 00 02
Magnus Frykholm, Försäljningschef ChargeStorm, Tel: 076-320 23 76

Chargestorm är ett LEAD-företag. LEAD är en företagsinkubator som stöttar utvecklingen av innovativa, unika och tillväxtorienterade bolag genom en strukturerad process och anpassad coachning. Verksamheten ägs av Linköpings Universitet och finansieras därutöver av Norrköpings respektive Linköpings kommun samt Innovationsbron. I dagsläget stöttar verksamheten 20 bolag.
www.leadincubator.se

Chargestorm är ett cleantech företag som utvecklar laddinfrastrukturprodukter för elfordon. Deras produktportfölj möjliggör för laddoperatörer att ta betalt för och övervaka laddning av elfordon.
www.chargestorm.se