Chargestorm presenterar sin unika laddstolpe för utrikeskorrespondenter från hela världen

LEAD-bolaget Chargestorm visar idag upp sin unika helhetslösning för laddning av elfordon för ett 20-tal utrikeskorrespondenter som är i Östergötland för att träffa utvalda företag som ligger i teknikens framkant och är på väg att etablera sig på en internationell marknad.

Chargestorm är inbjudna av Fjärde Storstadsregionen för att presenterar sin unika produkt där de har tagit ett helhetsgrepp om infrastrukturen kring laddning av elfordon. Chargestorm har en färdig produktportfölj som löser drift, övervakning och laddning av elfordon samt ger laddtjänstoperatören möjlighet att ta betalt för sina tjänster.

– Vi håller just nu på att lansera vår produkt internationellt så att få möjlighet att presentera vår helhetslösning kring laddinfrastruktur för elfordon för inbjudna
utrikeskorrespondenter är väldigt värdefullt för oss säger Magnus Frykholm, försäljningschef på Chargestorm.

– Vi sneglar ofta på vad som är på gång i Linköping och Norrköping när vi planerar för utländska journalistbesök. Regionen ger en bra bild av Sveriges styrkeområden; innovationskraft, miljötänkande och spännande forskning och har ett strategiskt läge, säger Lena Jern, kansliråd vid UD:s pressrum och ansvarig för UD:s engagemang i pressresorna.

Patrik Lindergren, VD Chargestorm, Tel: +46 11 333 00 02
Magnus Frykholm, Försäljningschef Chargestorm, Tel: +46 706 161 460

ChargeStorm är ett LEAD-företag. LEAD är en företagsinkubator som stöttar utvecklingen av innovativa, unika och tillväxtorienterade bolag genom en strukturerad process och anpassad coachning. Verksamheten ägs av Linköpings Universitet och finansieras därutöver av Norrköpings respektive Linköpings kommun samt Innovationsbron. I dagsläget stöttar verksamheten 20 bolag.   www.leadincubator.se

Chargestorm är ett cleantech företag som utvecklar laddinfrastrukturprodukter för elfordon. Deras produktportfölj möjliggör för laddoperatörer att ta betalt för och övervaka laddning av elfordon.  www.chargestorm.se