Unik svensk laddstolpe för el-bilar visas på energimässa i Göteborg nästa vecka

Unik svensk laddstolpe för el-bilar visas på energimässa i Göteborg nästa vecka

LEAD-företaget ChargeStorm visar sin smarta laddstolpe för elbilar på Energiutblick-mässan i Göteborg 15-17 mars. ChargeStorms smarta produktportfölj löser alla delar i laddkedjan. Produkten löser drift, övervakning och laddning av elbilar samt ger laddtjänstoperatören möjlighet att ta betalt för sina tjänster.

- Vi finns på plats på Energiutblick för att visa att vi har en färdig produkt där vi har tagit ett helhetsgrepp om infrastrukturen kring laddning av el-bilar. Utgångspunkten för vårt utvecklingsarbete har alltid varit att det ska vara enkelt att ladda sin bil. Med vår stolpe tar det en timme att ladda din bil, du betalar med ditt kontokort och du får ett sms då laddningen är slutförd, det tycker jag är enkelt och våra kunder i Europa håller med säger Patrik Lindergren, en av grundarna till ChargeStorm.

I år fokuserar bolaget på att etablera sig som en självklar aktör som levererar laddinfrastruktur i Sverige, så deltagandet på Energiutblick är en del i det arbetet. ChargeStorm hoppas komma i kontakt med både Miljöminister Andreas Carlgren och Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand som finns bland talarna på mässan för att kunna presentera sitt produktsortiment.

30 mars får ChargeStorm ytterligare ett tillfälle att visa sin produktportfölj för politiker, näringsliv och fordonslillverkare, då på nordens största transportkonferens i Sundsvall.  Huvudtemat för konferensen är "Hur kan vi vända behovet av minskade utsläpp till något lönsamt?" ett tema som ligger väl i linje med ChargeStorms produktutbud.

- Vi ser fram emot att vara på plats i Sundvall och demonstrera våra produkter för viktiga aktörer inom vår bransch säger Magnus Frykholm, försäljningschef på ChargeStorm.

Patrik Lindergren, Grundare ChargeStorm, Tel: +46 11 333 00 02
Magnus Frykholm, Försäljningschef ChargeStorm, Tel: +46 70 61 61 460

ChargeStorm är ett LEAD-företag. LEAD är en företagsinkubator som stöttar utvecklingen av innovativa, unika och tillväxtorienterade bolag genom en strukturerad process och anpassad coachning. Verksamheten ägs av Linköpings Universitet och finansieras därutöver av Norrköpings respektive Linköpings kommun samt Innovationsbron. I dagsläget stöttar verksamheten 20 bolag. www.leadincubator.se

ChargeStorm är ett cleantech företag som utvecklar laddinfrastrukturprodukter för elfordon. Deras produkt-portfölj möjliggör för laddoperatörer att ta betalt för och övervaka laddning av elfordon.  www.chargestorm.se