THE ONE – silvermedalj till Emelie Orosz blev ett förstapris

THE ONE – silvermedalj till Emelie Orosz blev ett förstapris

Les Mills Nordics finalist i finalen av THE ONE kom på andra plats. Priset? Handplockad av Les Mills Jr att delta i söndagens GRIT® Cardio filmning.

Efter många veckors intensivt letande efter den instruktör som skulle representera nordiska regionen i finalen av THE ONE 2015 blev Emelie Orosz till slut utvald. Och som hon representerade! Med explosivitet och motiverande coachning i GRIT® Cardio placerade domarna henne på andra plats av de elva tävlande.
Vann gjorde England med sin BODYATTACK® instruktör och första pris för honom är att få stå på scen under en filmning på Nya Zeeland 2016. Emelie blev dock långt ifrån lottlös för sin prestation. Efter tävlingen kom Les Mills Jr, Program Director för GRIT® Series, fram och frågade om hon ville stå på scen söndag kväll – på filmningen av GRIT® Cardio.

Vi hann gratulera Emelie för hennes starka prestation och ställa några frågor till direkt efter finalen:

Hur kändes tävlingen?
- Det kändes jättebra. Nervöst men otroligt roligt. Det var helt klart fitness magic!

Är du nöjd med din placering?
- Jag är jättenöjd! Konkurrensen var stenhård så att komma tvåa kan jag inte vara annat än nöjd med. Vinnaren var dessutom grym så han förtjänade sin vinst.

Häftigt, filmning ikväll – berätta hur det kommer sig?
- Ja det känns galet! Jag blev tillfrågad om jag ville vara med och kände direkt att det kan jan inte tacka nej till, så häftigt!

Hur känns det inför filmningen?
- Det känns nervöst såklart, men jag ska njuta av varenda sekund och ha galet roligt.

LESMILLS

For a fitter planet.

Lena Holmberg

Press contact CEO Les Mills Nordic 08-55609682

For a fitter planet

Les Mills is the global leader in group fitness and creator of 20 programs available in leading fitness facilities around the world. Les Mills programs include the world’s first group exercise resistance training workout BODYPUMP™, BODYCOMBAT™ (martial arts), RPM™ (indoor cycling), BODYBALANCE™ (yoga), LES MILLS GRIT™ (30-minute high-intensity interval training) and the revolutionary immersive cycle experience, THE TRIP™. Each workout is refreshed and updated with new choreography and music every three months.

The company was founded by Les Mills – a four-time Olympian and head coach of New Zealand’s track and field team – who opened his first gym in 1968 with the aim of taking elite sports training to the masses.
Today, Les Mills workouts are delivered by 140,000 certified instructors in 21,000 clubs across 100 countries and are available as live, livestream, virtual and immersive classes, as well as via the LES MILLS+ streaming platform.

LES MILLS NORDIC
Biblioteksgatan 29