Leventa och Sällma erbjuder EI-kurser för ingenjörerna som vill sticka ut

Leventa och Sällma startar kurser i Emotionell Intelligens, EI i september 2012. Forskning visar att framgång är till 1/3 baserat på teknisk kompetens och 2/3 emotionell intelligens. Ingenjörer tillhör den grupp av människor med högst teknisk kompetens i samhället. Det kan finnas ett stort värde i att som ingenjör spetsa sin emotionella intelligens för att få en bra balans mellan IQ och EQ som gör att du sticker ut från mängden.

Som ingenjör är det givetvis viktigt att ha det tekniska kunnande som krävs för ett jobb. Samtidigt har undersökningar på framgångsrika ingenjörer visat att deras viktigaste EQ-faktorer är självkänsla, självständighet, stresstolerans, självhävdelse och självförverkligande.

Genom att kombinera ingenjörserfarenhet och mentala kommunikationsverktyg med psykologisk kunskap erbjuder vi bland annat ingenjör och tekniker möjligheten att vässa sin sociala förmåga ytterligare några nivåer. I EI-kurserna kommer vi att fokusera på tre av de viktigaste sociala kompetenserna:

• Relationssfären
  • Anpassningssfären
  • Humörsfären

Genom att kunna förstå, ha koll på och kunna hantera de tre viktigaste kompetenserna kan vi snabbt hjälpa dig till bättre resultat på jobbet och i livet. Mer information hittar du på Leventas hemsida.

Läs gärna våra artiklar om EQ, publicerade 30 mars 2012 i tidningen Netcommunity och 14 april 2012 i Sveriges Ingenjörers Medlemstidning.

Anmälan till utbildning 1
Anmälan till utbildning 2