Svenskarnas favoriter på Life: Dessa var de mest sålda hälsokosttillskotten 2021

Året börjar gå mot sitt slut och de ruggigaste och mörkaste månaderna på året är här. Men det är inte bara under de mörkaste månaderna som man behöver stärka upp med kosttillskott. Hälsan är viktig att tänka på året runt och därför alltid viktigt att stärka upp med vitaminer och mineraler. Nu listar hälsokedjan Life svenskarnas favoriter under 2021.

Snart går vi in i 2022 och många reflekterar över hur man har mått under det gångna året. 2021 har varit ett utmanande år och därför har det varit extra viktigt att hålla koll på sin hälsa. Det är lätt att tappa fokus och glömma bort sitt eget välmående. Bland de 5 mest sålda tillskotten i år kan vi se en genomgående trend i hälsofrämjande och stresslindrande produkter.

– 2021 har inneburit en stor omställning i människors liv och för de allra flesta har det varit en prövande tid som inneburit mer stress. Hälsa är något man bygger inifrån och ut, därför är det viktigt att prioritera tid för eget välmående där rätt kosttillskott är viktiga byggstenar på vägen, säger Maria Ring, marknadschef på Life.

Hur har ditt mående varit under 2021? Har du lyckats hålla energin uppe och har du varit ditt bästa jag? Nu listar Life de kosttillskott som har varit svenskarnas favoriter från året och hur samt när de ska konsumeras för kroppens bästa.

1. Life D-vitamin
Din kropp törstar efter D-vitamin under de mörka månaderna. Den så kallade solskensvitaminen är mycket viktig för flera processer i kroppen. Bland annat att upprätthålla normala kalciumnivåer i blodet och att immunsystemet fungerar som det ska. Då kroppen inte absorberar tillräckligt med D-vitamin under hösten och vintern är det extra viktigt att hitta alternativ via kosten eller kosttillskott.

2. KSM66
Detta kosttillskott är framtaget från Ashwagandha-roten vars användning går tusentals år tillbaka i tiden och är även kallad prinsen av Ayurveda. Roten används för att främja ork, kraft och harmoni. KSM66 innehåller ett fullspektrumextrakt av ashwagandha som kan användas vid stress och trötthet, vid fysisk och psykisk utmattning och som stöd för mannens sexuella funktion och kvinnan reproduktiva organ, samt vid konditions- och styrketräning.

3. Lifebiotic
Lifebiotic är kosttillskottet för dig som har en orolig mage. Med fem miljarder levande mjölksyrabakterier från sju olika stammar bidrar tillskottet till en blomstrande tarmflora.

4. Life Omega-3 70%
Life’s populära Omega-3 kapslar är en klassiker som består över tid. Kapslarna innehåller högkoncentrerad, stabil omega-3 med hög kvalitet och renhet. Det är ett tillskott som bidrar till hjärtats normala funktion. *Den gynsamma effekten uppnås vid ett dagligt intag av 250 mg EPA/DHA.

5. Life Blueberry Vision
Blueberry vision är ett tillskott att bokstavligen se fram emot! Life Blueberry Vision innehåller ett högkoncentrerat extrakt av svenska blåbär, ringblomma, ögontröst, svarta vinbär och druvkärnor samt flera vitaminer och mineraler, däribland vitamin A (från naturligt betakaroten) och zink (aminosyrekelaterat) som bidrar till att bibehålla normal synförmåga. Var rädd om ögonen - de ska hålla hela livet!

Kosttillskott ersätter inte en varierad kost. Det är viktigt med en balanserad kost och hälsosam livsstil.

För mer information, vänligen kontakta:
Maria Ring, Marknadschef, Life
E-Mail: maria.ring@lifeeurope.com