Bli lyckligare genom att skapa sunda relationer.

Medberoende handlar om att vi tappar bort oss själva i vår strävan att tillgodose någon annans behov för att vi bli accepterade/älskade av denne andra. Ofta startar det med en uppväxt i en familj där någon av vårdnadshavarna själva har det här mönstret. Känner du igen dig och vill du ha hjälp med att förändra är Lifecaputbildade terapeuten Madeleine Swartz en lysande ledsagare. Nu finns den första videon i hennes E-terapi tillgänglig på YOUTUBE så att tittaren lättare kan avgöra om E-terapin kan varar en framkomlig väg för egen förändring.

Begreppet medberoende är mycket bredare än vad vi kanske tror, det är lätt att bara förknippa det med relationer där den ene parten är missbrukare/beroendeperson, men det handlar mer om att försumma/åsidosätta sina egna behov själv i sin önskan att få en relation till en älskad person att fungera.