Medberoendeguru i kvällens direktsändning av "Fånga ditt liv"

Terapeuten, författaren och föreläsaren Madeleine Swartz besvarar frågor om medberoende i relationer i kväll mellan 19-20. Hon är en av de tongivande i arbetet med att sprida kunskap om vad det innebär att leva i en relation där ena parten lever i skuggan av, eller genom att anpassa sig till, den andra. Ofta handlar det om en relation där den ena parten försöker avhjälpa problem som den andra parten ställer till med. Självständigheten som medberoende-peronen från början har tillgång till inskränks successivt.

Madeleine har djup kunskap om hur man som medberoende stärker sin självkänsla och börjar ta allt bättre vara på sig själv genom ett mer tydligt gränssättande. Begreppet medberoende är nytt, men problemen som blir följden har ledsagat mänskligheten i generationer. Madeleine besvarar frågor i Radio Roslagens i kvällens direktsändning av "Fånga ditt liv" som leds av Gaya Pienitzka. Det går att ringa in till programmet eller chatta direkt in till studion, och anonymt om så önskas.