Franska ambassadören Jacques Lapounge, Lindab AB:s VD och koncernchef Anders Berg, konsul Mikael Roos och Gilles Debuire från Business France på lunchmöte hos Lindab.

Frankrikes ambassadör besökte Lindab

Igår fick Lindab besök av den franska ambassadören i Sverige, Jacques Lapouge. Tillsammans med Mikael Roos från det franska konsulatet i Malmö och Gilles Debuire från Business France, tillbringade ambassadören två timmar under lunchen tillsammans med Lindab AB:s VD och koncernchef Anders Berg.

Den franska delegationen ville informera om möjligheterna att investera i Frankrike och de olika typer av stöd ett svenskt företag kan få från den franska ambassaden och Business France. De ville även lära känna Lindab lite bättre i allmänhet och bolagets framtida planer i Frankrike i synnerhet.

- De besök som vi får till våra fabriker och kontor är viktiga för oss från ett nätverksperspektiv. Det är en stor möjlighet för att hålla oss informerade och samtidigt får vi en chans att visa vilka vi är, säger VD och koncernchef Anders Berg.

- Att få träffa Frankrikes ambassadör är en ära och vi har ett stort intresse i Frankrike. Lindab har varit etablerade där i många år och i dag sysselsätter vi ungefär 200 personer i landet. Förvärven av de franska företagen Nather och Froid Partn'Air under 2015 visar att vi är fast beslutna att fortsätta utveckla vår verksamhet i Frankrike, säger Anders Berg.

Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa med lösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet och miljötänkande. I norra Europa har Lindab även ett omfattande erbjudande av tak, fasader och takavvattning.

Koncernen omsatte 12 366 MSEK år 2022 och är etablerad i 20 länder med cirka 5 000 anställda, varav cirka 1 100 i Sverige. Norden stod för 53 procent av den totala försäljningen, Västeuropa för 34 procent, CEE/CIS (Central- och Östeuropa) för 12 procent och Övriga marknader för 1 procent.

Läs mer på www.lindab.se.