Lindahl biträder i internationell byggmaterialtransaktion

Byggmaterialföretaget Promonord AB:s ägare och det schweiziska bolaget Eternit AG har slutit avtal om överlåtelse av samtliga aktier i Promonord till Eternit. Promonord är verksamt inom byggmaterialsektorn och representerar ett antal utländska tillverkare av tak- fasad- och brandbeklädnadsmaterial. Promonord har bland annat levererat takbeklädnad till stationerna i citytunneln mellan Malmö och Köpenhamn. Eternit är marknadsledande i Schweiz på system för tak och fasader och ingår i den europeiska Swisspor-koncernen.

Advokatfirman Lindahl biträdde säljarna genom advokaterna Fredrik Jahnfors (klientansvarig) och Annika Brandt (M&A).

• eternit
  • promonord

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar