Lindahl biträder ISR Immune System Regulation Holding i riktad nyemission om 5 MSEK

Lindahl agerar legal rådgivare när ISR genomför en riktad nyemission av aktier till Arastoupour & Persson Invest AB, ett bolag som är delägt av Leif GW Persson. Genom nyemissionen tillförs ISR 5 MSEK före emissionskostnader.

ISR Immune System Regulation Holding AB, noterat på Nasdaq First North Growth Market, är ett innovationsdrivet forskningsbolag med fokus på immunsystemet och är baserat på Karolinska Institutet i Stockholm.

Advokatfirman Lindahl har agerat legal rådgivare till ISR i nyemissionen och teamet har bestått av Monica Lagercrantz (ansvarig delägare), Ola Svanberg och Jenny Strandberg.

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och ICT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är rankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Dessutom är vi den enda svenska medlemmen i TerraLex, ett internationellt nätverk som består av noga utvalda advokatbyråer som är ledande på sina lokala marknader. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se, mynewsdesk.com/se/lindahl och facebook.com/AdvokatfirmanLindahl