Styling och foto Emma Johansson och Emelie Sundberg.

Nyår på LINUM.

I år dukade vi med den vitaste vit till jul och inför festernas fest, byter vi till sofistikerad blå. Den svenska stylist- duon Emma Johansson och Emelie Sundberg, står bakom bägge dukningar, uppbyggda i lager för att skapa ett så inbjudande intryck som möjligt.

Basen i bägge dukningar är den taktila bomullsduken BIANCA och till nyår väljer vi färgen bläckblå med matchande servett. Längden är 250 cm, vilket ofta är optimalt till ett bord med fyra till sex platser. Behöver du en längre duk, lägg dem bara efter varandra med några centimeters mellanrum. Ett smart trick om man önskar täcka över skarven som uppstår, är att duka med löpare som läggs vertikalt över bordet i stället för horisontellt, löparen fungerar då som en bordstablett.

BIANCA
är mycket enkel att tvätta och är därav ett riktigt bra val för familjemiddagen där även barnen sitter med vid bordet. BIANCA passar också en lång kväll, såsom nyår, där flera serveringar ska hinnas med och där duken måste stå emot både matspill och skrynklor. På LINUM kombinerar vi gärna duk och tablett i lager, där UNI i klassisk ribbad struktur utgör ett naturligt val. UNI är också färgsynkroniserad med ROBERT servett, så flera fina kombinationsmöjligheter finns.

Vi har också valt att kombinera BIANCA med PAOLO bomullssammet, då PAOLO ger en vacker lyster till BIANCAS mer matta yta. Kuddfodralen SILK och SETA ger samma effekt, men vi rekommenderar verkligen att jobba med ton-ton, för en sofistikerad look. Alla textilier i vår styling har samma färgkod eller närliggande färgkod, just för att få en så uttrycksfull dukning som möjligt. I den här dukningen är det just Bläckblå (C54) som får ta för sig.

BIANCA är en av våra mest prisvärda kollektioner och finns tillgänglig också på Amazon Tyskland, Frankrike och Sverige. Amazon kan erbjuda snabba leveranser över hela Europa och det är en enkel shoppingupplevelse om man önskar få sina produkter inom något dygn. På Amazon finns också många av våra andra bomullsprodukter, såsom PEPPER och ANNABELL (lanseras 2022 på linumdesign.com), så det är väl värt ett besök. Efter en lång period av pandemi och hårda restriktioner, önskar vi alla ett gott nytt år, med god hälsa och mycket kärlek.