Local Heros grundare Lisa Hellmér gästar TV4 Nyhetsmorgon

Local Heros grundare Lisa Hellmér gästade TV4 Nyhetsmorgon idag och berättade om Local Hero och den stora spridningen som rörelsen har fått.

-  Tanken var att sparka igång en våg av initiativ i Piteå för att stötta de lokala företagen i dessa tuffa tider. Vi ville uppmuntra folk att gå ut och handla. Belysa vikten av att stötta din lokala handlare nu så att den finns kvar efter krisen. Vi är överväldigade av den positiva responsen. Flera butiker och restauranger i Piteå har haft försäljningsrekord i helgen. Rörelsen har redan spridit sig i Sverige och nu finns det ett tjugotal Local Hero-konton i Sverige.

Se intervjun här: Lisa Hellmér gästar TV4 Nyhetsmorgon

Local Hero är ett initiativ för att stötta lokala företag i coronatider, som grundades av Lisa Hellmér och My Bergström driver restaurangen, B&B och butiken Pensionatet i Piteå. Allt går ut på att inspirera och peppa till att stötta de lokala företag du tycker om och vill ha kvar i din stad eller ett framtida Sverige. Du kan stötta genom att köpa take away-middag, en blombukett eller smycket du länge suktat efter och dela det i sociala medier med #localhero och din ort. Har du ett företag som inte drabbats lika hårt av krisen passa på att bjuda din personal på lunch eller ge julklappen i förskott. Tillsammans kan vi göra skillnad. Idag finns Local Hero-initiativ på 30 platser runt om i Sverige.

Amanda Karlsson

Presskontakt Presskontakt Local Hero 070-396 95 49