Lokal uppmaning gav försäljningsrekord

NSD skriver om Local Hero idag och hur Local Hero-uppmaningen att handla lokalt gav en omedelbar effekt. Flera lokala restauranger slog försäljningsrekord i helgen.

– Försäljningsmässigt var fredag den bästa kväll vi haft under de fyra senaste månaderna, säger Mikael Gustavsson, Bastard Burgers Piteå.

Läs artikeln i sin helhet här: https://nsd.se/na/hamtmaten-slog-forsaljningsrekord-nm5325566.aspx

Local Hero är ett initiativ för att stötta lokala företag i coronatider, som grundades av Lisa Hellmér och My Bergström driver restaurangen, B&B och butiken Pensionatet i Piteå. Allt går ut på att inspirera och peppa till att stötta de lokala företag du tycker om och vill ha kvar i din stad eller ett framtida Sverige. Du kan stötta genom att köpa take away-middag, en blombukett eller smycket du länge suktat efter och dela det i sociala medier med #localhero och din ort. Har du ett företag som inte drabbats lika hårt av krisen passa på att bjuda din personal på lunch eller ge julklappen i förskott. Tillsammans kan vi göra skillnad. Idag finns Local Hero-initiativ på 30 platser runt om i Sverige.

Amanda Karlsson

Presskontakt Presskontakt Local Hero 070-396 95 49