​Hallå där Martin Löfberg…

​Hallå där Martin Löfberg…

… du är en av föreläsarna på CSR Swedens nya utbildning med fokus på hållbarhetsfrågor i produktionskedjan. Berätta mer!

Gärna! Det är en online-utbildning som CSR Sweden arrangerar tillsammans med Parul Sharma. Här kommer vi att dela med oss av praktiska exempel och konkreta tips som är värdefulla för de som arbetar med hållbarhetsfrågor på företag, myndigheter och kommuner.

Du är en av tre föreläsare?
Stämmer. Utbildning är uppdelad på tre tillfällen, och jag föreläser vid ett av dom. På de andra två deltar Mats Stålnacke, chef för hållbara inköp på LKAB, och Annika Ramsköld som är hållbarhetschef på Vattenfall.

Vad kommer du att prata om?
Det kommer bland annat att handla om vikten av att göra en nuläges- och riskanalys för att förstå sin situation och omvärld. Jag kommer också att prata om vikten av att ha fortsatt fokus på hållbarhetsfrågor i kristider. Att orka hålla i arbetet och inte sänka garden när riskerna ökar. Inköpssidan är ofta första bastionen i fighten mot en hållbarare värld, det blir extra tydligt i tuffa tider.

Jag hämtar exempel från min roll som inköpsdirektör på Löfbergs, en roll med både utmaningar och möjligheter på hållbarhetsområdet. Här kommer jag att dela med mig av hur vi jobbar med att avstyra det som kan gå fel samtidigt som vi lägger stor kraft på att bidra till en ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbar utveckling både på hemmaplan och i odlarländer.

Spännande! Hur gör jag om jag vill delta på utbildningen?
Då ska du surfa in på www.csrsweden.se/onlineutbildning och boka en plats. Där kan du läsa mer om utbildningen och CSR Sweden.

Tack – och lycka till!
Tack!

***

CSR Sweden är ett företagsnätverk med fokus på företagens samhällsansvar och -engagemang. CSR Sweden har 14 medlemsföretag, Löfbergs är ett av dom.