Dags att nominera till Löfberg Family Business Award 2023

Dags att nominera till Löfberg Family Business Award 2023

Förra året vann familjen Johansson/Klässbols Linneväveri, nu är frågan vem som vinner Löfberg Family Business Award 2023. Alla är välkomna att nominera sitt favoritfamiljeföretag senast den 31 augusti på Löfbergs hemsida.

Priset delas ut av familjen Löfberg och går till ett värmländskt företag som förenar ägarfamiljens engagemang och delaktighet med affärsmässiga framgångar, och som därmed är en god ambassadör för familjeföretagens betydelse. För att vara aktuell för priset ska företaget vara familjeägt och ha Värmland som bas. Det bör också ha engagerat minst två generationer.

Vinnare utses på näringslivsgalan 100° Karlstad den 17 november. Med utmärkelsen följer ett medlemskap i Family Business Network, ett nätverk för svenska familjeföretag. Juryn består av familjen Löfberg och en representant från föregående års vinnare.

Anders Thorén, kommunikationschef, Löfbergs, tfn. 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Löfberg Family Business Award
Priset instiftades 2020 och delas ut till ett värmländskt företag som förenar ägarfamiljens engagemang och delaktighet med affärsmässiga framgångar, och som därmed är en god ambassadör för familjeföretagens betydelse. Priset delas ut av familjen Löfberg.

Tidigare vinnare:

Familjeföretag
I familjeföretag samspelar tre system; familjelivet, företagandet och ägandet. Detta skiljer familjers företagande från andra ägarformer. Familjeföretagen har en särställning i svenskt näringsliv och utgör:

• 50–70 % av alla Sveriges företag
  • 20–30 % av hela Sveriges BNP