​Ny chans att lägga rabarber på unika kaffeglas

​Ny chans att lägga rabarber på unika kaffeglas

När Löfbergs och Glasbolagets vägar korsades föddes idén om ett unikt och hållbart tillverkat kaffeglas. Resultatet blev en succé och sålde snabbt slut på Löfbergs kaffebarer i Stockholm och Karlstad. Nu släpps en ny modell i begränsad upplaga.

Kaffeglasen är handblåsta och tillverkas av återvunnen skärv som värms in i en glasmassa som smälts i ugnar drivna av deponigas. Eftersom skärven har olika storlek och form blir varje glas unikt.

De nya kaffeglasen finns bara i 70 exemplar. De visas för första gången den 23 augusti i samband med ett event på The Lobby i Stockholm där Löfbergs, Glasbolaget och Gruvfrun bjuder på smakfulla kaffedrinkar, snacks och skön musik. Eventet är öppet för alla och kräver ingen föranmälan.

Vad? Släppfest för våra nya unika kaffeglas
Var? The Lobby, Regeringsgatan 61, Stockholm
När? Kl. 17-19 den 23 augusti

Så här såg det ut när samarbetet mellan Löfbergs och Glasbolaget började: