Kari och Nils Andersson (AB Hilmer Andersson), Ulf, David och Anita Nordentjell (Bomstadbaden), Lars Vik och Daniel Wiik (Wraptech) tillsammans med Kathrine och Mikael Löfberg.

​De kan vinna Löfberg Family Business Award

Löfberg Family Business Award uppmärksammar framgångsrika familjeföretag och deras betydelse för värmländskt och svenskt näringsliv. Nu är det klart vilka tre företag som tagit sig till årets final: AB Hilmer Andersson, Bomstadbaden och Wraptech. Vem som vinner meddelas på näringslivsgalan 100° Karlstad den 20 mars.

- Vi fick in närmare 30 kvalificerade nomineringar, det visar att familjeföretagen betyder väldigt mycket för väldigt många. De värmländska familjeföretagen påverkar både ekonomi och arbetstillfällen i regionen på ett positivt sätt och är värda all uppmärksamhet, säger Kathrine Löfberg som sitter i juryn tillsammans med övriga i familjen Löfbergs fjärde generation.

Löfberg Family Business Award går till ett värmländskt företag som förenar ägarfamiljens engagemang och delaktighet med affärsmässiga framgångar, och som därmed är en god ambassadör för familjeföretagens betydelse. Priset delas ut av familjen Löfberg som enats kring följande finalister:

• AB Hilmer Andersson
    Familjen Andersson driver sedan 1920-talet ett företag med betydelse långt utanför den egna familjen. Den fjärde generationen har lyckats behålla AB Hilmer Anderssons tydliga profil som familjeföretag och förenar affärsmässiga framgångar med ett genuint ansvarstagande som är bra för både familjen, företaget och lokalsamhället.
  • Bomstadbaden
    Familjen Nordentjell har sedan 1927 byggt upp ett välskött familjeföretag som ligger i framkant bland Sveriges campingar. Idag leds företaget av tredje generation som på ett framgångsrikt sätt förvaltar arvet från tidigare generationer och bidrar till att Bomstadbaden fortsätter att utvecklas på ett imponerande sätt.
  • Wraptech
    Familjen Wiik har på knappt 20 år skapat ett framgångsrikt familjeföretag som idag är marknadsledande i Sverige när det gäller butiksrelaterad teknisk utrustning. Första och andra generationen jobbar tätt ihop och har skapat en Wiiksanda som präglar Wraptech och bidrar till företagets framgångar.

Löfberg Family Business Award delas ut för första gången, och den historiska vinnaren utses på näringslivsgalan 100° Karlstad på Karlstad CCC den 20 mars. Priset består bland annat av ett medlemskap i Family Business Network, ett nätverk som verkar för långsiktig utveckling av svenska familjeföretag.

Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, tfn 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi 350 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa och Kanada, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi omsätter 1,9 miljarder kronor och är en av världens största inköpare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs är en del av Löfbergs group som även äger varumärkena Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs och SuperBonobo. www.lofbergs.se