​Goda nyheter för den moderna te-älskaren

​Goda nyheter för den moderna te-älskaren

En lugn stund innan kvällens aerobicspass, energi inför ett viktigt möte eller en kort paus för att förstärka den inre balansen. Nu lanserar Kobbs tre spännande te-nyheter för moderna, aktiva kvinnor.

-En majoritet av alla te-drickare i Sverige är kvinnor. Här vänder vi oss till en yngre målgrupp som gillar goda, naturliga och hälsosamma alternativ, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

Nyheterna heter Lugn, Energi och Balans, och kommer från ekologiska odlingar i Sydafrika och södra Asien. De är helt naturliga, utan några onödiga tillsatser.

-Min favorit är Lugn, en ekologisk roobois smaksatt med blåbär. Funkar jättebra både morgon, middag och kväll, säger Lena Rodin.

De nya teerna går att köpa i livsmedelsbutiker från och med mitten av februari.

Goda nyheter från Kobbs

• Lugn: Ekologiskt rött te, med smak av blåbär.
  • Energi: Ekologiskt grönt te, med smak av mango, havtorn och ingefära.
  • Balans: Ekologiskt grönt te, med smak av citron, mynta och citronmeliss.

Kobbs är ett av de stora svenska te-varumärkena, och ägs av kafferosteriet Löfbergs.

Anders Thorén, vik kommunikationsdirektör, Löfbergs, 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Löfbergs är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har drygt 300 anställda och omsätter 1,7 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Företaget grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även te-varumärket Kobbs. http://www.lofbergs.se