Kajsa Bergqvist och Fredrik Robertsson på Regnbågsfonden med checken från Löfbergs.

​Kaffeälskare genererade 270 000 kronor till Regnbågsfonden

Tidigare i år lanserade Löfbergs kaffet Equality Light Roast i begränsad upplaga. För varje sålt paket skänker Löfbergs en krona till Regnbågsfonden. Nu har allt kaffe lämnat Löfbergs lager, vilket innebär att Regnbågsfondens inkasserar 270 000 kronor.

- Här ville vi uppmärksamma alla likas värde, något vi jobbar med på många olika sätt. Att vi och våra kunder nu bidrar med drygt en kvarts miljon kronor som stöd till Regnbågsfondens arbete känns riktigt bra, säger Jenny Tegnhed, kategorichef på Löfbergs.

Regnbågsfondens är en stiftelse som vill bidra till en värld där alla människor har samma grundläggande rättigheter oavsett sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck. Det gör man bland annat genom ekonomiskt stöd till HBTQ-organisationer i hela världen, företrädesvis i länder där regnbågspersoner förföljs och trakasseras av myndigheter, polis och religiösa institutioner.

Anders Thorén, kommunikationschef, Löfbergs, tfn: 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se