Mer harmoni i familjen

Det är en riktig storsäljare och finns redan som bryggkaffe. Nu utökas Harmonifamiljen med två nya medlemmar: hela bönor och frystorkat snabbkaffe. Alla sorterna är både Krav- och Fairtrademärkta. Nyheterna lanseras vecka 19.

- Harmoni är ett välbalanserat kaffe med fruktig arom. Det görs av 100 procent ekologiskt och Fairtrademärkt högvuxet arabicakaffe som är varsamt odlat på kooperativ i Syd- och Centralamerika, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs.

Harmoni är Löfbergs mest sålda dubbelcertifierade kaffe i svensk dagligvaruhandel och säljs även i Finland och Baltikum.

- Vi fortsätter att ta ansvar för både människor och miljö, vårt mål är att allt vårt kaffe ska vara certifierat 2016, säger Leif Sjöblom.

Som bryggkaffe säljs Harmoni 500-gramsförpackningar och som hela bönor i 400-gramsförpackningar. Det frystorkade snabbkaffet finns dels i 100-gramsburk, dels som zippåse (100 gram).

Leif Sjöblom, marknadschef, Löfbergs, 054-14 01 42

Löfbergs är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har 280 anställda och omsätter 1,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Företaget grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även te-varumärket Kobbs. www.lofbergs.se