​Nytt iskaffe med extra boost

​Nytt iskaffe med extra boost

Iskaffe är hetare än någonsin. Nu lanseras kafferosteriet Löfbergs två nya varianter: Caffeine Boost och Protein Boost.

- Goda, svalkande nyheter fulla med naturlig energi! Perfekt i samband med träningspasset eller andra tillfällen när du behöver en extra kick, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

Ekologiska och Fairtrade
Löfbergs ICE är ett svalkande iskaffe – perfekta för en svalkande drink eller att dricka som de är – och finns i fem olika varianter. Alla är både ekologiska och Fairtrade. Den cylinderformade kartongförpackningen är helt återvinningsbar.

Smaken är nyckeln till framgång
Löfbergs har på kort tid nått ca 20 procent marknadsandel inom iskaffe.

- Nyckeln till framgång är den goda smaken, en snygg, klimatsmart förpackning och att vi använder riktigt schyssta råvaror, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, tfn 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Kort om Löfbergs ICE
Ekologiskt och Fairtrade-märkt iskaffe. Perfekta för en svalkande drink eller att dricka som de är. Finns i fem olika varianter:

• Latte Macchiato
  • Espresso
  • Double Espresso
  • Caffeine Boost

Tre iskalla kaffetrender
Förr skulle kaffet vara så varmt som möjligt. Idag är kallt kaffe hetare än någonsin:

• Iskaffe – varmbryggt kaffe som kyls ner och serveras kallt.
  • Cold Brew – bryggs på kallt, friskt vatten i 16 timmar.
  • Nitro – kallbryggt kaffe som trycksätts med nitrogen och serveras på tapp.

Löfbergs grundades 1906 och är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har 340 anställda och omsätter 1,9 miljarder kronor. Löfbergs rostar kaffe i Sverige, Norge, Danmark och Lettland, och har även bolag i England och Kanada. Huvudkontoret ligger i Karlstad. Löfbergs är en av världens största inköpare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe, och äger även te-varumärket Kobbs. www.lofbergs.se