Intresset att hyra en egen barista växer. Nu satsar Löfbergs på ett mobilt baristateam som rycker ut och fixar ett skönt kaffehäng..

​Trendigt hyra egen barista

Allt fler vill bjuda på en schysst kaffeupplevelse på sina möten, event och fester. Nu satsar kafferosteriet Löfbergs på ett mobilt baristateam som är redo att rycka ut när och där det behövs. Baristorna plockar med sig all utrustning som krävs för att skapa ett skönt kaffehäng.

- Vi vill göra det lätt för andra att sätta guldkant på sitt möte, oavsett om det är en firmafest, ett kundevent, bröllop eller något annat. Vi har kunskapen, utrustningen och fixar en avslappnad atmosfär där vi serverar bryggkaffe, espresso, kaffedrinkar eller vad som nu efterfrågas, säger Lena Rodin, Brand Experience Manager på Löfbergs.

Trenden med mobila kaffebarer beror enligt Lena Rodin bland annat på ett ökat intresse för kaffe, både när det gäller smak, ursprung och bryggmetoder. Det handlar också om att kaffebaren höjer stämningen och att kaffe ofta är en naturlig del när vi möts.

Mobila kaffebare
​​
Förutom baristor och den utrustning som krävs för att skapa en schysst kaffeupplevelse Löfbergs mobila kaffebarer i olika storlekar och former, med allt från traditionella kaffemoduler till specialutrustade elmopeder och coffee trucks.

- Vi skräddarsyr alla event tillsammans med våra kunder. I grund och botten handlar det naturligtvis om att skapa en skön mötesplats oavsett var eller hur många man är, säger Lena Rodin.

Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, tfn 0703-55 64 22