Gå direkt till innehåll
LogPoint lanserer LogPoint 7 og legger til  SOAR-funksjonalitet i SIEM-løsningen
LogPoint lanserer LogPoint 7 og legger til SOAR-funksjonalitet i SIEM-løsningen

LogPoint lanserer LogPoint 7 og legger til SOAR-funksjonalitet i SIEM-løsningen

• Ny og omfattende oppdatering gir klassens beste SIEM- og SOAR-integrasjon innenfor én enhetlig sikkerhetsoperasjonsplattform for akselerert deteksjon, etterforskning og respons
  • SOAR-tilbudet er den første komplementære løsningen på markedet og gjør den tilgjengelig for kunder uten ekstra kostnad

Oslo / København, 19. januar 2022LogPoint avduker i dag LogPoint 7, som kombinerer den analytiske funksjonaliteten i SIEM med det kraftfulle reponsverktøyet i SOAR. Med SOAR inkludert - uten ekstra kostnad - i en fullspekket form med gryteferdige caser, playbooks og bruksklare integrasjoner, gjør LogPoint 7 det mulig for virksomheter og organisasjoner i alle størrelser å automatisere cybersikkerheten.

Cyberangrep over hele verden øker i omfang, hastighet og presisjon, noe som truer virksomheter i alle størrelser og bransjer. Samtidig blir sikkerhetsteam konfrontert med en global mangel på cyber-talenter, noe som skaper ressursmangel. Som et resultat sliter SOC-er med å raskt oppdage, undersøke og svare på trusler. For å bekjempe dette gir LogPoint 7 en helhetlig og automatisert tilnærming med forbedret evne til hendelsesrespons, noe som betyr at tiden det tar for et sikkerhetsteam å oppdage, orkestrere og svare på cyberhendelser minimeres.

– Med LogPoint 7 blir SOAR en naturlig del av SIEM, noe som betyr at kundene får én løsning for hele deteksjons-, etterforsknings- og responsprosessen. Vi går fra sikkerhetsanalyse til sikkerhetsoperasjoner og introduserer automatisering og en helhetlig tilnærming til cybersikkerhet. Vi er den eneste leverandøren som bruker denne tilnærmingen og gjør SOAR tilgjengelig for organisasjoner i alle størrelser. Lisensiering er basert på antall enheter, snarere enn det stadig økende datavolumet og fremover er ett sete til SOAR-analytikere alltid inkludert i LogPoint, sier LogPoint-sjef Jesper Zerlang.

Brukere med med ulike SOAR- og SIEM-systemer, fra ulike leverandører eller til og med ikke-integrerte plattformer fra samme leverandør, lider ofte av ineffektivitet ettersom sikkerhetsdata ikke er tilstrekkelig konsistente til å sikre at varsler fra hvor som helst i SIEM blir håndtert på riktig måte i SOAR. I tillegg må analytikerne som bruker en ikke-integrert løsning operere i forskjellige brukergrensesnitt og navigere kontekst på tvers av ulike applikasjoner.

– LogPoint 7 hjelper sikkerhetsteam med å bli mer effektive ved å automatisere oppgaver og tilby strukturerte arbeidsflyter for mange av de daglige oppgavene et overarbeidet sikkerhetsteam står overfor. Gjennom normalisering, korrelasjon og utnyttelse av kontekstuell informasjon, vil LogPoint omgjøre logger til data av høy kvalitet, noe som driver frem automatisert undersøkelse og respons, og minimerer den operative overheaden tilknyttet oversettelse av data og varsler mellom verktøy, sier LogPoint CTO Christian Have.

LogPoint 7 tilbyr ferdige integrasjoner som kobles til eksisterende sikkerhetsteknologier, deriblant inkluderer det endepunktbeskyttelse, nettverksdeteksjon og trusselhåndtering, slik at kunder kan automatisere prioritering, etterforskning og respons via playbooks. Dette øker effektiviteten og støtter et helhetlig syn på virksomhetens cybersikkerhetsoperasjoner.

I tillegg kommer LogPoint 7 med bransjeledende support uten ekstra kostnad. LogPoint fikk 4,6 poeng (av 5) for service og support i Gartner Peer Insights og er rangert som nummer 1 i bransjen med en total kundetilfredshetsscore på 9,2 (av 10) i Info-Tech 2021 Emotional Footprint rapport for SIEM.

LogPoint 7 er tilgjengelig on-premise, i skyen eller som SaaS.

For mer om hvordan SOAR driver skiftet fra sikkerhetsanalyse til sikkerhetsoperasjoner i LogPoint, besøk LogPoints blogg: