Pressmeddelande -

Datasäkerhetsföretaget LogRhythm får SANS Institutes pris för bästa SIEM-lösning

LogRhythm utsågs till vinnare i kategorin ”Best SIEM” (Security Information and Event Management) när säkerhetsorganisationen SANS Institute delade ut ”Best of 2016 Awards”. Det är andra gången som datasäkerhetsföretaget tilldelas priset för bästa SIEM-lösning.

SANS Institutes priser tillfaller de företag och produkter som bidrar mest till att öka kunskapen om säkerhetsfrågor och säkerhetslösningar. Många av de som röstar i tävlingen är experter och säkerhetsansvariga som själva använder de olika produkterna.

– På SANS community befinner vi oss vid säkerhetsfrågornas frontlinje. Vi arbetar aktivt för att lösningar som bidrar till att undvika eller minska risken för intrång och skador vid cyberattacker införs och används. Alla produkter som är med på vår lista ”SANS Best of” är beprövade lösningar som effektiviserar och förenklar säkerhetsarbetet, säger John Pescatore, Director of Emerging Security Trends, SANS.

– Det är en stor ära för oss att för andra gången utses till ”Best SIEM” av SANS community vars medlemmar använder vår lösning för att snabbt upptäcka och åtgärda olika cyberhot. Vårt fokus är att våra kunder ska kunna neutralisera skadliga cyberhot snabbare och med större precision än någonsin tidigare, säger Chris Petersen, CTO och en av grundarna av LogRhythm.

LogRhythms plattform för Threat Lifecycle Management (TLM) kombinerar nästa generations SIEM-lösningar på ett sätt som ger överblick i realtid och samtidigt låter företag skydda sina IT-miljöer med en helhetslösning.

Klicka här för att läsa pressmeddelandet i sin helhet (på engelska)»

Läs mer om SANS Institute»