LogRhythm lanserar nytt partnerprogram för heltäckande datasäkerhet

LogRhythm lanserar ett TAP-program (Technology Alliance Partner) som ska ge fördjupade samarbeten med nyckelspelare inom datasäkerhetsbranschen. Genom partnerprogrammet ska kunderna få ännu säkrare och mer heltäckande lösningar inom området Threat Lifecycle Management (TLM).

I programmets inledande skede har samarbetsavtal tecknats med bland andra Cisco, Carbon Black, Palo Alto Networks, Gigamon och Check Point. Tanken med TAP-programmet är att ge kunderna möjlighet att hantera alla sina säkerhetsoperationer på ett enda ställe. Samtliga partner erbjuder funktioner som kan integreras med LogRhythms marknadsledande plattform för Threat Lifecycle Management som gör det möjligt att snabbare upptäcka, svara på och neutralisera cyberhot.

– LogRhythm har redan tidigare varit en betydande teknikpartner till oss och vi har haft mycket bra samarbeten runt flera av våra produkter. Nu är vi glada över att vara en del av LogRhythms TAP-program. Jag tror att det kommer att leda till att kunderna kan effektivisera sin säkerhetshantering ytterligare genom att minska den genomsnittliga tiden för att upptäcka hot och att svara på dem, säger Tom Barsi, senior vice president inom affärsutveckling på Carbon Black.

Med TAP-programmet får kunderna tillgång till ett tekniskt integrationsstöd som ger snabbare affärsnytta och bättre service. Kunderna kan välja mellan tre servicenivåer: Access, Preferred och Elite.

– Med TAP-programmet kan vi fokusera på utvalda partner och skapa ett djupare engagemang. I förlängningen räknar vi med att nå fler kunder och effektivt hjälpa dem att ta itu med de cyberhot de möter varje dag, säger Matt Winter, vice vd för marknadsföring och affärsutveckling på LogRhythm.

LogRhythms TLM-plattform kombinerar avancerad teknik för stora datamängder och maskininlärning för att skapa nästa generations SIEM (Security Information and Event Management). Logghantering, slutpunktsövervakning, Network Behavior Analytics (NBA), User Entity and Behavior Analytics (UEBA), Security Automation and Orchestration (SAO) – allt ryms i samma plattform. Människor och processer kopplas ihop med målet att minska den genomsnittliga tiden för att upptäcka och svara på cyberhot utan att det samtidigt kräver mer personal.

Vill ni delta i LogRhythms TAP-program? Läs mer om partnerprogrammet på LogRhythms webb. Där går det också bra att beställa mer detaljerad information om programmet.