Marie Bengtsson grundare av L&M Ekonomipartner Online (i mitten) tillsammans med sina medarbetare

Ludvig & Co förvärvar redovisningsbyrå i Olofström

Med fortsatt inriktning på tillväxt har Ludvig & Co den 1 oktober förvärvat redovisningsbyrån L&M Ekonomipartner Online AB i Olofström. Därmed etablerar vi oss nu på ännu en ort i Blekinge. Kontoret i Olofström blir en del av region Syd.

-Det är mycket roligt att få välkomna L&M Ekonomipartner Online till Ludvig & Co! Redovisningsbyrån, som drivs av Marie Bengtsson, är en välskött byrå med kompetent personal och starkt renommé. De har också kommit långt i arbetet med digitalisering vilket ligger helt i vår linje, säger Dennis Davidsson, Regionchef i Syd.

L&M Ekonomipartner Online byter namn till Ludvig & Co
Varumärkesbytet skedde den 1 oktober 2021. Så här säger Johan Herrlin, biträdande Regionchef i Syd:

-Det känns härligt att vi äntligen är i mål och nu kan öppna ett nytt Ludvig & Co-kontor i Olofström tillsammans med alla positiva och kompetenta medarbetare. Vi är också glada att välkomna nya kunder till oss och hoppas att de ska känna ett mervärde i att de nu har tillgång till ett brett tjänsteutbud inom allt från ekonomi, till affärsrådgivning och juridik.

Helt rätt i tiden
Marie Bengtsson fortsätter arbetet inom Ludvig & Co som kontorschef på Ludvig & Co:s kontor i Olofström och Ronneby.

-Jag delar helt Ludvig & Co:s syn om vikten i att vara en attraktiv arbetsgivare liksom att finnas och verka nära kunderna. Att bli en del av Ludvig & Co framöver känns helt rätt i tiden för både medarbetare och kunder och nu börjar en ny spännande resa tillsammans för att vara det ledande rådgivningsföretaget, säger Marie Bengtsson, grundare av L&M Ekonomipartner Online.

Invigning
För att fira att L&M Ekonomipartner Online blev Ludvig & Co den 1 oktober bjuder vi in kunder, samarbetspartners och media till öppet hus. Här presenterar vi Ludvig & Co.
Datum, tid & plats: 15 oktober, kl. 11-14, Östra Storgatan 34 i Olofström
Media är välkommen att närvara.

Har du frågor vänligen kontakta
Anna Sjöberg, Pressansvarig Ludvig & Co, epost: anna.sjoberg@ludvig.se
Dennis Davidsson, Regionchef Syd på Ludvig & Co, epost: dennis.davidsson@ludvig.se
Johan Herrlin, bitr. Regionchef Syd på Ludvig & Co, epost: johan.herrlin@ludvig.se
Marie Bengtsson, Kontorschef i Olofström och Ronneby Ludvig & Co, epost: marie.bengtsson@ludvig.se

Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med 70 000 kunder och 1 300 medarbetare på fler än 130 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, fastighetsförmedling, juridik, skatt och affärsrådgivning som ger affärsnytta för småföretagare.