Öppna dörren till investerare med 30 miljarder på fickan - Crowdfunding LIVE!

Öppna dörren till investerare med 30 miljarder på fickan - Crowdfunding LIVE!

Lär dig hitta nya vägar ut på en marknad som växer explosionsartat. Nu kör vi skarpt läge. Tillsammans med andra kommer du att vara med på hela resan, från start till mål.
Välkommen på Crowdfunding LIVE!

I höstas hölls det första välbesökta eventet i Crowdfunding serien på Ideon Innovation i Lund. Ett arrangemang som ifrågasatte klassiska finansieringsmodeller och diskuterade crowdfundingens för- och nackdelar tillsammans med riskapitalister, bank, Almi och Connect Skåne. Nu kommer uppföljningen!

Den 4 februari kl 14-16 kommer studentföretaget Erghis Technologies att trycka på knappen för sin globala crowdfundingkampanj på ett gemensamt event.  Under eventet kommer historien bakom Erghis och kampanjen att berättas. Du kommer även att få träffa teamet bakom pitchfilmen. Hur tänkte man och hur gick produktionen till? Hur vill Erghis ta sig vidare, vilka utmaningar tror bolaget att de kommer att möta och så klart den stora frågan - kommer bolaget att dra in pengarna som behövs för att utveckla idén till nästa nivå?

Vi följer och genomför en kampanj från start till mål som en del av vårt arbete med Crowdfunding. Var med och öka dina möjligheter att få din idé finansierad med hjälp av crowdfunding!
Aktörer från näringsliv, universitet, investerare och innovationsområdet kommer att vara på plats.

Arbetet med Crowdfunding drivs av The Creative Plot, Venture Lab, FENA och Ideon Innovation för att undersöka och hitta nya vägar för finansiering. Entreprenörer och start-ups måste vara kreativa när det gäller att hitta finansiering. Med crowdfunding som ny spelare på marknaden öppna ännu flera möjligheter till att lyckas. Under 2013-2014 driver vi tillsammans frågan via event, workshops och konkreta projekt.

Nästa event i serien är planerat till mars/april kommer att ta upp frågor runt ägande, avtal och skatter. Vi kommer även att titta lite närmare på forskning i ämnet och undersöka trender, möjligheter och utmaningar med crowdfunding.

Lars Mattiasson, The Creative Plot, lm@ideoninnovation.se
Mikaela Färnqvist, VentureLab, mikaela.farnqvist@venturelab.lu.se

The Creative Plot är en inkubator för kulturella och kreativa näringar på Ideon Innovation men också en plattform, ett paraplyprojekt, ett initiativ, en idéfabrik, och mycket mer. Tillsammans med nyfikna och ambitiösa vänner vill vi skapa en ny kreativ hub i Lund. En plats där den kreativa sektorn utvecklar starka idéer tillsammans med akademi och näringsliv som ett initiativ av näringslivsavdelningen och kultur och fritidsförvaltningen på Lunds kommun

VentureLab är universitetets verksamhet för att stimulera entreprenörskap och för att stötta och hjälpa de studenter och nyexaminerade som funderar på att starta eget. VentureLab finns till för alla studenter, oavsett vilken utbildning du läser och oavsett hur långt du har kommit i dina studier.

FENA – Föreningen för Entreprenörskap och NyföretagarAnda är Sveriges största ideella nätverk för studenter som är intresserade av entreprenörskap.Vi arbetar aktivt med att inspirera, höja kunskapen och hjälpa studenter att förverkliga sina drömmar och skapa sina egna möjligheter.