Karina Putak Lindberg med dottern Alma flyttar in i Lyckos nybyggda bostäder i Kävlinge

Lyckos första bostadskunder flyttar in i Kävlinge

Den första etappen i Lyckos bostadsområde i Stationsstaden är klar och nu har de första elva kunderna flyttat in i sina radhus.

Radhusen är 110 och 118 kvadratmeter stora, byggda i två plan med tegelfasader. På den egna tomten finns en terrass och ett utvändigt förråd, och i området finns gemensam parkeringsplats.

Karina Putak Lindberg fick nyckeln till sitt nya radhus den siste juni:

”Den här dagen har vi väntat på länge. Mysiga kvarter och ett härligt hus i hög kvalitet, helt perfekt för vår familj."

Under hösten flyttar ytterligare 12 kunder in i nya radhus. Efter det följer ytterligare en etapp med 24 radhus i bostadsrättsform. De kommer att byggas med fasader i skiffer och thermowood för att bidra till ytterligare variation i stadsdelen Stationsstaden. Priset för ett radhus är från 2 245 000 kr, med en månadskostnad på 5 802 kronor, vilket ger en boendekostnad på cirka 9 500 kronor exklusive amortering. Försäljningen har startat och intresset är stort.

- Allt fler börjar få upp ögonen för Stationsstaden, berättar Anders Larsson, vd på Lyckos. Den nya stadsdelen attraherar med nybyggda bostäder i stadsmässig miljö och med goda kommunikationer för arbetspendling. Kävlinge är också en attraktiv kommun med fina naturvärden som många vill besöka, bo och arbeta i.

Lyckos planerar också för nya bostäder i Södra Sandby, Häljarp, Kristianstad, Svarte, Simrishamn, Halmstad och Kalmar.

För ytterligare information, se lyckos.se eller kontakta:

Anders Larsson, vd Lyckos AB, 010-470 74 19

Lyckos AB utvecklar väldesignade bostäder med rimliga boendekostnader. Projektportföljen omfattar drygt 500 nya bostads- och hyresrätter i södra Sverige och huvudkontoret finns i Helsingborg.