Långhelg i Malmö - Flera sköna evenemang

Långhelg i Malmö - Flera sköna evenemang

Streetskate på högsta nivå när 20 proffs gästar Värnhemstorget 30-31 maj
Mycket fart och spänning blir det när 20 av Skandinaviens främsta skateproffs gästar Malmö i helgen. Tävlingen ’Back to Värnhem’ öppnar upp för att alla hungriga amatörer ska kunna tävla mot inbjudna proffs i gatumiljö. Tävlingen äger rum, utan ramper, direkt på Värnhemstorget.
Fredag 30 maj: Kl 14.00 Öppet lokalt kval  Lördag 31 maj: Kl 13.00 - 15.00 kvartsfinal, kl 15.30-16.00 semifinal, kl 16.30 – 17.00 Final Väkomna! Mer om tävlingen på www.skatemalmo.se

Öresundsfestival 30-31 maj
Missa inte årets upplaga av den dansk-svenska musikfestivalen med nästan dubbelt så många konserter och events som i fjol. På den digra spellistan finns bl a. Gnučči, Linnéa Henriksson, Vit päls, Discoteka Yugostyle, Stereo Explosion och danska favoriten Mads Langer. Festivalen äger rum på spelplatser i och runt Folkets park.

Läs mer om spelplanen och alla konserter samt var du köper biljetter på www.oresundsfestival.com

Malmö Garden Show 30-31 maj samt 1 juni
Välkomna till Malmös grönaste fest som förra året lockade 30 000 besökare till Slottsträdgården. Odlingstips, utställningar och inspiration för såväl trädgård som balkonlådor. Dessutom utsällningar, trädgårdsmarknad, serveringar samt trevliga aktiviteter för barn och familj. Fri entré
Öppet: Fred 10-18, Lör-Sön 10-16 www.malmo.se/malmogardenshow

Malmö Folkets park

Cykelfestival, cykelmarknad och SM i Brompton-cykling, workshop i gatukonstfestivalen Artscape. Dessutom stor uppblåsbar hoppkudde och parkens övriga verksamheter för barn och familj. Den 1:a juni är det Blåljusdag med besök av Räddningstjänsten.

Back to Värnhem: Erik Löfvander, Malmö stad 0709-34 12 63
Öresundsfestival: Nicklas Johansson, Malmö stad 0709-34 12 64