Teater Theatron på Globalen

Teater Theatron på Globalen

Onsdagen den 10 december kl 18–20 gästar Teater Theatron  Globalen med ett program kring sin kommande föreställning Den vita kråkan.

Program för kvällen

kl 18.00–18.50: Teater Theatron spelar upp första akten av Donald Freeds pjäs  Den vita kråkan om Eichmannprocessen i Jerusalem.

kl 18.50–19.30: Utifrån första akten av Donald Freed´s Den vita kråkan - Eichmann i Jerusalem leder regissör Tomas Lindström samtalet kring frågor som: Vem är ”fienden”, vem är förövare, vem är offer och vem är jag?

De medverkande i Den vita kråkan:
  • Tomas Lindström, regissör
  • Jan Mark, föreställningens översättare och dramaturg
  • Henrik Rambe, kompositör och filmare
  • Carina Lundgren Carlestam, scenograf
  • Suzanna Santrac, skådespelare
  • Zeljko Santrac, skådespelare

Tid och plats: 10 december kl 18–20 på Globalen, Kommendanthuset, Malmö Museer. Malmöhusvägen 5.

Med stöd av Kulturrådet, Kultur Skåne, Kulturstöd Malmö och Konstnärsnämnden.

Arrangör: Globalen i samarbete med Teater Theatron.

För mer information, kontakta: Suzanne Edlom, Globalen, Malmö Museer, tel. 0766-263063

Globalen är en mötesplats i samarbete mellan Malmö Museer, Svenska Röda Korset, Rädda Barnen och Individuell Människohjälp och med stöd från Sida. I fokus står hållbar utveckling gällande ekologi, ekonomi, sociala och kulturella frågor.