Foto: Kopterframes AB

1700 vårystra förskolebarn får Malmö att blomma

Nu är det dags för arrangemanget Barnens trädgård där 1700 förskolebarn ska så och plantera blommor. I tre av Malmös parker får barnen plantera sommarblommor eller hjälpa till att så en sommaräng. I år är det förutom Pildammsparken även Enskifteshagen och Sundsbroparken i Bunkeflostrand.

Pressen hälsas välkommen till Enskifteshagen onsdagen den 16 maj klockan 9.45. Där finns en grupp barn som press och fotografer kan följa under aktiviteterna. Tiden är viktig då det är just denna barngrupp där föräldrarna har gett tillåtelse för fotografering och publicering.

Förutom plantering av sommarblommor kommer förskolebarnen få se föreställningen Trädgårdsvänner, göra grenhjärtan, lyssna på natursagor och titta på pinndjur & väsen skapade av naturmaterial. Skånes ornitologiska förening berättar om fåglar. Dessutom finns plats för lek och att äta den medhavda matsäcken.

Kontakt på plats i Enskifteshagen

Kontakta projektledare Mia Hansson på 0709-341365 för att få hjälp med att hitta rätt förskolegrupp.

Kontakt inför arrangemanget:

Mia Hansson, projektledare, gatukontoret, Malmö stad, mia.hansson@malmo.se, 0709-341365

Birgitta Hjertberg, kommunikatör, gatukontoret, Malmö stad, birgitta.hjertberg@malmo.se, 0709-341411

Fastighets- och gatukontoret: Birgitta Hjertberg

Kommunikatör Naturreservat och naturområden. Malmö stads blomsterprogram. "Framtidens kuststad", Havets dag och andra strandstädningsprojekt. 040-341411