Emil Jensen parkerar cykeln i Torup

Emil Jensen parkerar cykeln i Torup

Den 28 juli gör Emil Jensen ett stopp på sin cykelturné ”Än susar skogen” i Stenladan invid Torups slott. ”Vi är väldigt stolta över att han valt den nyrenoverade Stenladan som en av platserna han spelar på i sommar” säger fastighets- och gatukontorets Mattias Berg.

De senaste åren har Emil Jensen turnerat med sina föreställningar för fullsatta hus genom Sverige, från Ale Stenar i söder till Kiruna i norr. Den 10 juni släppte han ny musik för första gången på tre år och nu är det dags för den nya turnén ”Än susar skogen”. Den 28 juli gör han stopp för en spelning i Stenladan i Torup. Turnén sker helt och hållet per cykel, som en personlig och konkret manifestation för hållbarhet.

– Jag är övertygad om att Stenladan i Torup är helt rätt plats för Emils framträdande, säger projektledare Mattias Berg på fastighets- och gatukontoret. Omgiven av fantastisk gammal skog, ett naturreservat runt knuten och mittemot en renässansborg tror jag att föreställningen får en perfekt inramning.

Mattias är en av dem som arbetat med Stenladans renovering som pågått något år. I början av maj 2022 invigdes den med en familjedag och närmsta tiden kommer det att bjudas på opera, barnföreställningar och teater här.

– Vi vill fylla Stenladan med ett brett utbud av konserter, opera, teater, mässor, marknader och utställningar. Vi hoppas att externa arrangörer ska se den som ett bra komplement till alla scener inne i de skånska städerna. Målet är att locka besökare ifrån Malmö och Skåne som vill uppleva underbar kultur, natur och historia på en och samma plats, avslutar Mattias.

Emil Jensens spelning börjar klockan 20 den 28 juli (insläpp från klockan 18) och biljetter köps via Kulturcentralen.

För mer information, kontakta projektledare Mattias Berg, fastighets- och gatukontoret, mattias.u.berg@malmo.se, 0725-762665

Pressmeddelandet utskickat av kommunikatör Anna-Karin Jangmark, anna-karin.jangmark@malmo.se